• دلار آمریکا40,200
  • طلای 18 عیار2,633,997
  • اونس طلا1,972.67(0.141)▼
  • نفت اوپک69.98(%0.33)▼
  • تبلیغات
  • گفتگوی خبری
  • مجله بانکی
  • بازار سرمایه
  • مجله سلامت
  • لرزه نگاری
  • خبر ویدئو
  • داغترین ها
  • پیشخوان
  • گران ترین و خاص ترین ...
  • پیام های تسلیت به مناسبت درگذشت پدر ویراستاری ایران
  • قیمت مصوب خرمای ماه رمضان اعلام شد
  • ببینید | گل تماشایی دروازه بان تیم ملی ایران به بحرین
  • جلسه تفسیر و قرائت قرآن کریم در کرمانشاه برگزار می شود
  • جاده کرج - چالوس بسته شد/ احتمال سقوط سنگ

جاده کرج - چالوس بسته شد/ احتمال سقوط سنگ

زمین لرزه به بزرگی 3.3 در بوشهر, خورموج

گران ترین و خاص ترین خودروهای چینی بازار

به نقل از خبرگزاری برنا1401/12/27کد خبر 1401c1262619

(تصویر شماره 1)
(تصویر شماره 2)
(تصویر شماره 3)
(تصویر شماره 4)
(تصویر شماره 5)
(تصویر شماره 6)
(تصویر شماره 7)
(تصویر شماره 8)
(تصویر شماره 9)
(تصویر شماره 10)
(تصویر شماره 1)
برخلاف تصور شما، چین خودروهای گران قیمت و جذابی در بازار دارد که در نگاه اول تصور نمی کنید، چنین خودروی ساخت این کشور باشد.
(تصویر شماره 2)

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛  میشه در بحث های حول محور خودرو از چینی ها به عنوان محصولاتی با کیفیت پایین و قیمت ارزان یاد می شود. البته چین با توجه به شرایط و در تلاش برای گسترش سریع صنعت خودرو خود، مسیر تولید انبوه و ارزان را در پیش گرفت. با تثبیت هرچه بیشتر صنعت خودرو آن هم خودروهایی باکیفیت تر، قدرتمندتر و بااصالت تر از این کشور به دنیا معرفی خواهد شد. در واقع، این روزها محصولاتی از خاک چین بیرون می آیند که کمتر شباهتی به چینی های سابق دارند؛ چه از لحاظ طراحی و قوای محرکه و چه از نظر قیمت. در ادامه به گران ترین خودروهای چینی جهان نگاهی مختصر خواهیم داشت. چینی های جذاب 1. هونگچی S9
(تصویر شماره 3)
قیمت پایه: ۱.۴۵ میلیون دلار
هونگچی S9 هایپرکاری با قدرت بیش از 1000 اسب بخار است؛ دقیقاً همان خودرویی که از چینی ها انتظار ندارید! نمونه اولیه این خودرو سوپر اسپرت در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سال 2019 برای جشن 70 سالگی تاسیس جمهوری خلق چین به نمایش گذاشته شد. پس از آن، در کمال ناباوری نسخه تولید انبوه این هایپرکار Hongqi از راه رسید. در واقع طراحی آن را «والتر د سیلوا»، مدیر سابق بخش طراحی فولکس واگن و طراح خودروهایی نظیر آئودی R8 بر عهده داشت.
قوای محرکه هونگچی S9 را پیشرانه ای هیبریدی متشکل از یک موتور V8 و 3 موتور الکتریکی تامین می کند که مجموع خروجی آن به 1400 اسب بخار می رسد. این خودرو گران قیمت چینی با این پیشرانه می تواند طی 1.9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و سقف سرعت 400 کیلومتر بر ساعتی دارد. هونگچی اس 9 خودرویی فوق العاده قدرتمند و کمیاب (با فقط 99 دستگاه تولید شده) است و دستیابی به چنین هایپرکاری باید هم هزینه گزافی داشته باشد. اس 9 با قیمت 1.45 میلیون دلاری، در صدر لیست گران ترین خودروهای چینی قرار می گیرد که تاکنون به عرضه رسیده اند. 2. هونگچی L5
(تصویر شماره 4)
قیمت پایه: ۷۲۰ هزار دلار
هونگچی L5 محصولی جدید متعلق به سال 2014 است، اما با الهام از خودرو قدیمی CA770 هونگچی به سبک و سیاق «رترو» طراحی شده است. به عبارتی دیگر، ترکیبی از المان های نو و قدیمی را در طراحی این سدان لوکس چینی می توان دید. ال 5 خودرو رسمی دولت چین به حساب می آید و شی جین پینگ، رهبر این کشور از آن استفاده می کند. همچنین این سدان Hongqi طول 5.555 میلی متری دارد که اشاره ای به 5 به عنوان یکی از اعداد خوش یمن در فرهنگ چین است.
هرچند کمپانی هایی مثل بنتلی و رولزرویس در اقصی نقاط دنیا به تولید پر زرق و برق ترین سدان ها مشهورند، در چین این هونگچی ال 5 است که ارج و قرب بالایی دارد. برای چینی هایی که به فرهنگ و ملیت خود به شکلی سفت و سخت پایبندند، دستیابی به این سدان لوکس خودروساز چینی Hongqi دارای ارزشی بسیار بالاتر از نمونه های مشابه خارجی است. با این توضیحات، احتمالاً قرارگیری این سدان با قیمت پایه 720 هزار دلاری در لیست گران ترین خودروهای چینی منطقی به نظر می رسد. 3. هونگچی LS7
(تصویر شماره 5)
قیمت پایه: ۱۹۶ هزار و ۲۰۰ دلار
LS7 اواخر سال 2021 با عنوان بزرگ ترین شاسی بلند چینی و طراحی و فضای داخلی فوق العاده لوکس معرفی شد و در سال ۲۰۲۲ رسماً تولید این اس یو وی کلید خورد. هونگچی ال اس ۷ به عنوان یک شاسی بلند لوکس فول سایز، رقیبی برای امثال کادیلاک اسکالید و مرسدس بنز GLS است؛ ولی وجه تمایزی مهم دارد و آن رنگ و بوی چینی است. یک نمونه از المان های چینی این شاسی بلند 4 صندلی، طراحی منحصربه فرد چراغ های جلو، سپر جلو و جلوپنجره است.
برند Hongqi، پیشرانه قدرتمند 360 اسب بخاری، طراحی چشمگیر نمای بیرونی و کابینی فوق لوکس و به روز، برخی از دلایل برچسب قیمت تقریباً 200 هزار دلاری LS7 هستند. اگر کنجکاوید که دقیقاً چه پیشرانه ای وظیفه تامین نیرو محرکه این شاسی بلند غول پیکر 3 تنی را بر عهده دارد، باید گفت در آن یک پیشرانه 4 لیتری V8 توربوشارژ به کار رفته است. این پیشرانه می تواند قدرت 360 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر را تولید کند. 4. بی وای دی یانگ وانگ U9
(تصویر شماره 6)
قیمت پایه: ۱۴۵ هزار دلار
بی وا دی یانگ وانگ U9 سوپرکار چینی دیگری است که در لیست گران ترین خودروهای چینی جا می گیرد. این خودرو سوپر اسپرت که اخیراً به همراه هم خانواده شاسی بلند خود با نام U8 به صحنه آمد، نه یک خودرو مفهومی یا کانسپت بلکه یک خودرو تولیدی است. یانگ وانگ هم در حقیقت یکی از برندهای زیرمجموعه جدید خودروساز چینی BYD برشمرده می شود.
در زمان معرفی YangWang U9 جزئیات زیادی درباره پیشرانه آن در دسترس قرار نگرفت. با وجود این، شنیده ها حکایت از این دارند که این سوپرکار چینی از 4 موتور الکتریکی بهره می برد و مشابه U8 خروجی آن در محدوده 1100 اسب بخار خواهد بود. با چنین پیشرانه ای، شتاب گیری یو 9 از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت فقط 2 ثانیه زمان می برد. 5. بایک BJ90
(تصویر شماره 7)
قیمت پایه: ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ دلار
بایک بی جی ۹۰ از آن اتومبیل های چینی است که در همان نگاه اول شما را به یاد محصولات خارجی می اندازد. این شاسی بلند بایک به طور خاص جلوپنجره ای با شباهتی آشکار به جلوپنجره شاسی بلندهای جیپ دارد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. با این حال، جزو چینی های ارزان قیمتی نیست که حتی نام و نشانی ندارند. در واقع کاملاً برعکس، یکی از گران ترین خودروهای چینی است که تا به حال پا به بازار خودرو گذاشته است.
BJ90 که بر پایه نسل دوم مرسدس بنز GLS توسعه پیدا کرده بود، در سال 2015 برای اولین بار رویت شد و در سال 2017 از آن رونمایی به عمل آمد. این شاسی بلند در اوایل راه خود، یک خودرو دولتی تولید محدود بود و نسخه تولید انبوه آن در سال 2019 با قیمت نزدیک به 150 هزار دلار عرضه شد. البته این قیمت پایه BJ90 است و نسخه V8 توربوشارژش در محدوده قیمت 185 هزار دلاری قرار می گیرد. در مجموع یک پیشرانه 3 لیتری V6 و یک پیشرانه 5 لیتری V8 توربوشارژ بنز برای این SUV چینی در نظر گرفته شده است. نسخه ارزان تری از بایک BJ90 هم با نام Shanhe Edition و برچسب قیمت 68,700 دلاری در دسترس قرار دارد. 6. بی وای دی یانگ وانگ U8
(تصویر شماره 8)
قیمت پایه: ۱۱۶ هزار و ۳۰۰ دلار
همان طور که ذکر شد، BYD در کنار یانگ وانگ U9 از شاسی بلند تمام الکتریکی U8 پرده برداشت. طراحی جعبه ای یا اصطلاحاً باکسی بدنه این اس یو وی چینی یادآور ساخته های لندرور است، ولی در نمای جلو جلوه ای متفاوت به چشم می خورد. البته برای کسانی که همچنان نمی خواهند از پیشرانه های درون سوز بگذرند، نسخه ای پلاگین هیبرید از این خودرو شاسی بلند جدید هم ارائه خواهد شد.
این خودرو چینیِ دارای شاسی نردبانی که با منگشی M-Hero دانگ فنگ رقابت می کند، یک پیشرانه برقی با چینش 4 موتوره دارد که می تواند 1100 اسب بخار قدرت تولید کند. شتاب گیری 0 تا 100 این خودرو هم 3 ثانیه اعلام شده است که توجه هر کسی را به خود جلب می کند. در واقع، یو 8 بی وای دی از آن محصولات چینی چشمگیر با انواع ویژگی های جالب توجه مثل پیشرانه تمام الکتریکی، طراحی آینده گرایانه و… است. قیمتی هم که باید بابت این اتومبیل جدید پرداخت کرد، چیزی حدود 120 هزار دلار است تا جزو گران ترین خودروهای چینی ساخته شده تا به حال دسته بندی شود. 7. دانگ فنگ منگشی M-Hero 917
(تصویر شماره 9)
قیمت پایه: ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ دلار
خودروساز مطرح چینی دانگ فنگ به دنبال تولید خودروهای نظامی واریور برای سال ها اقدام به تاسیس برندی برای آفرودرهای غیرنظامی با نام منگشی (در انگلیسی Warrior و در فارسی به معنای جنگجو) کرد. اس یو وی درشت هیکل تهاجمی ام هیرو 917 مبتنی بر کانسپت M-Terrain f به عنوان اولین خروجی این برند تازه شکل گرفته در آینده نزدیک عرضه می شود. این خودرو در دو نسخه تمام الکتریکی و هیبرید (به عنوان افزایش دهنده شعاع حرکتی یا Range Extender) هم پیش رو مشتریان قرار می گیرد.
طراحی خشن پر از خط و خطوط M-Hero 917 را که کنار بگذاریم، باید به قوای محرکه این شاسی بلند بزرگ جثه چینی بپردازیم. نسخه تمام برقی برای تولید قدرت 1090 اسب بخار و گشتاور 1400 نیوتن متر از چهار موتور الکتریکی بهره می گیرد. این در حالی است که نسخه هیبریدی زیر پوست خود یک موتور بنزین سوز 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با خروجی 197 اسب بخار و 3 موتور الکتریکی با خروجی 816 اسب بخار دارد. شعاع حرکتی ترکیبی این نسخه با این پیشرانه به 800 کیلومتر می رسد. 8. دانگ فنگ واریور M50
(تصویر شماره 10)
قیمت پایه: ۹۶ هزار و ۱۰۰ دلار
دانگ فنگ واریور M50 در خیلی از رسانه ها به عنوان نمونه چینی خودروی هامر معرفی می شود که البته در ابهت و هیکل چندان شباهتی به این تراک آمریکایی ندارد. این پیکاپ چینی اولین خودرو نظامی است که یک نسخه غیرنظامی از آن برای مصرف روزمره شهری روانه بازار شده است. در حقیقت، ام ۵۰ نسخه غیرنظامی خودرو واریور در نظر گرفته می شود.
این اتومبیلِ تحت نام واریور زرق و برقی در نمای بیرونی ندارد و به نوعی همان روح نظامی خود را حفظ کرده است. سه نسخه پیکاپ، استیشن واگن و شاسی بدون اتاق بار هم از آن در دسترس قرار دارند. پیشرانه ای که این خودروی چینی قوای محرکه خود را از آن می گیرد، یک پیشرانه ۴ لیتری دیزل توربوشارژ است. این پیشرانه قابلیت تولید قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر را دارد. هرچند شاید واریور ام ۵۰ در ظاهر خودرو گران قیمتی به نظر نرسد، اما با قیمت پایه ۹۶ هزار دلاری یکی از گران ترین خودروهای چینی در برهه کنونی به شمار می رود.

 
لینک منبع

واژه شناسی این خبر (خودرو):
خودرو یا ماشین (به روسی : Машина ) یا اتومبیل (به فرانسوی : Automobile ) یا در فارسی افغانستان موتر ، به وسیله ی نقلیه ی چرخ داری گفته می شود که نیروی محرکه ی خود را از موتور به دست می آورد. امروزه خودرو در زندگی انسان نقش بسزایی دارد و بیش ترین کاربرد خودرو در زمینه ی ترابری می باشد. صنعت خودروسازی بزرگ ترین صنعت تولیدی جهان است به طوری که شرکت خودروسازی فولکس واگن در سال ۲۰۱۹ در هر ثانیه ۹۲۰٫۲۸۸ دلار درآمد داشته است. امروزه بزرگ ترین صنعت خودروسازی جهان، صنعت خودروسازی چین است.
شاید بتوان نخستین ایده مکتوب در مورد وسیله نقلیه ای را که بدون نیروی انسان یا جانوران قادر به حرکت باشد، در کتاب ایلیاد اثر هومر، شاعر یونانی یافت. در بخشی از رمان ایلیاد هفاستوس ،(خدای آتش و فلزکاری) یک سه چرخه متحرک می سازد و از آن برای جابه جایی استفاده می کند. اما در جهان واقع، این وسیله برای نخستین بار در سال ۱۶۷۸ توسط پدر، فردیناند فربیست مبلغ مسیحی بلژیکی در چین طراحی و ساخته شد که توسط فشار بخار کار می کرد. این خودرو اولیه ۶۵ سانتی متر طول داشت و به عنوان وسیله سرگرمی برای امپراتور چین ساخته شده بود. نخستین خودرو واقعی با نیروی بخار که برای جابه جایی انسان و بار به کار گرفته شد در سال ۱۷۶۷ توسط نیکل ژوزف کان فرانسوی طراحی و ساخته شد. خودرو کان می توانست ۴ تن بار به همراه ۲ خدمه را با سرعت ۷/۸ کیلومتر بر ساعت به حرکت درآورد. نخستین تصادف خودرویی جهان نیز با این خودرو در سال ۱۷۷۱ اتفاق افتاد.
(برگرفته از دانشنامه آزاد ویکی‌پدیا)

واژه شناسی این خبر (سایپا):
سایپا ، ( سرنام : شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل (به فرانسوی : Société anonyme iranienne de production des automobile )) شرکت خودروسازی ایرانی است که مقر آن در تهران قرار دارد و در سال ۱۳۴۴ بنیان نهاده شد. نخستین خودروهای این شرکت، محصولات شریک فرانسوی آن، سیتروین بودند و در سال ۱۳۴۷، سایپا بسیاری از مدل های ژیان را می ساخت. در سال ۱۳۵۲ با توافقی با شرکت خودروسازی فرانسوی رنو ، رنو ۵ در مدل های ۲ و ۴ در توسط سایپا به بازار عرضه شد.
با رخ دادن انقلاب ۱۳۵۷ ، دولت ایران، شرکت سایپا را در ۱۶ تیر ۱۳۵۸ به مالکیت خود درآورد و سایپا، از آذر ۱۳۶۰ زیرنظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار گرفت. در سال ۱۳۷۲، یکی از پرفروش ترین خودروهای تاریخ ایران، پراید ، برای نخستین بار توسط سایپا در ایران تولید شد.
(برگرفته از دانشنامه آزاد ویکی‌پدیا)

همچنین بخوانید:
یک مستند در جستجوی مشکلات خودروسازی؛ تحریم، سهام داری، قیمت دستوری یا دست های پشت پرده؟!
1402/1/2

محسن اسلام زاده کارگردان مجموعه مستند "چهار چرخ" گفت: در صنعت خودروسازی با منشوری از مشکلات روبه رو هستیم که باعث شده نه مصرف کننده راضی باشد، نه دولت و نه خودروساز!- اخبار فرهنگی -به گزارش خبرنگار فرهنگیخبرگزاری تسنیم ، مجموعه مستند 6 قسمتی «چهار چرخ» به کارگردانی محمود عزیزی و تهیه کنندگی محسن اسلام زاده از شبکه مستند سیما پخش شد. این مستند روایتی از صنعت خودروسازی ایران را روانه آنتن کرد و مشکلات این حوزه که سبب نارضایتی های زیادی بین مردم شده است را به نمایش گذاشت.محسن اسلام زاده در گفت وگویی با تسنیم درباره ابعاد مختلف ساخت این مستند سخن گفت که در زیر آن را می خوانید:تسنیم: درباره ایده ساخت این مستند بگویید. مستندهای پرتعدادی درباره صنعت خودروسازی در سال های گذشته ساخته شده است. ...

رئیس سازمان بورس: اگر قیمت خودرو متناسب تعیین شود اصراری به عرضه خودرو در بورس کالا نداریم
1402/1/2

به گزارش خبرگزاری برنا، مجید عشقی در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد:  در بحث خودرو موضع سازمان بورس این است که خودرو باید با کیفیت و قیمت مناسبی به دست مصرف کننده برسد که تولیدکننده آسیب نبیند. وی افزود: وقتی قیمت را برای چند سال به صورت دستوری ثابت نگه می داریم به ضرر مصرف کننده است، زیرا تولیدکنندگان کیفت و تیراژ را کاهش می دهند. وی تاکید کرد: قیمت گذاری دستوری در بحث خودرو ضمن ایجاد زیان انباشته برای خودروسازان به نظام بانکی آسیب می زند. همچنین قطعه سازان، خودروسازان و سایر تولیدکنندگانی که با این صنعت همکاری دارند از قیمت گذاری دستوری زیان می بینند. رئیس سازمان بورس گفت: بخش قابل توجهی از سهام خودروسازان در سهام عدالت است ما به دنبال این هستیم که ذینفعان سهام عدالت و سایر ...

در این نشریه:

اطلاع از زمین لرزه ها (زلزله ها) در ایران

پیش بینی زلزله

تحلیل تکنیکال سهام و بازار بورس

محاسبه دیرکرداقساط بانکی

محاسبه اقساط و سود وام بانکی

پیش بینی نوسان قیمت دلار، طلا و سکه، ...

رپورتاژ های نشر یافته در این نشریه

به اشتراک بگذارید
امتیاز دهید(3.5)
آیا این صفحه مفید بود؟
برای مشاهده کد تصویری اینجا ضربه بزنید
ثبت نظر
خوانندگان و همراهان پایگاه خبری قدیری نیوز، علاوه بر ثبت نظر، پیشنهادات و یا سوالات خود می توانید با ورود به گفتگوی زنده خبری در پیام رسان نشریه، مستقیما با سایر مخاطبین نشریه که هم اکنون در پیام رسان آنلاین هستند درباره موضوعات خبری تبادل نظر کنید. برای استفاده نیازی به ثبت نام ندارید.
ورود به تالار گفتگو زنده

این نشریه

  • منابع خبری
  • شناسنامه
  • ارتباط با ما
  • RSS

شبکه های اجتماعی

  • فیس بوک
  • توییتر
  • لینکدین

نشریه در پیام رسان ها

  • واتس اپ
  • بله
  • گپ
  • آی گپ
  • روبیکا

نشریه را ببینید.

  • آپارات
  • نماشا
  • تماشا
  • دالفک
  • میهن ویدئو
  • نمایش

نشریه را بشنوید (پادکست).

  • Apple
  • Google
  • Anchor
  • Podbean
  • Buzzsprout
نماد تجارت الکترونیکی

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری قدیری نیوز بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

Ghadiri News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License

Copyright © 2023 GhadiriNews (Ghadiri Soft).