پارامتر های کنترل استارت استاپ درایو اینورتر پنتاکس
کنترل الکتروموتور در هنگام راه اندازی و توقف یکی از مهم ترین کارهای اینورتر می باشد. در این مقاله قصد داریم برای اینورتر پنتاکس سایت کالاصنعتی توضیح دهیم.
خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کنترل الکتروموتور در هنگام راه اندازی و توقف یکی از مهم ترین کارهای اینورتر می باشد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید الکتروموتور با شیب نرم استارت یا استاپ شود و یا اینکه موتور بلافاصله پس از زدن دکمه استاپ از حرکت بایستد، جزو پارامتر هایی است که در این مقاله قصد داریم برای اینورتر پنتاکس سایت کالاصنعتی توضیح دهیم. "★" : نشان می دهد که مقدار پارامتر را نمی توان در زمانی که درایو صنعتی در وضعیت کار است اصلاح کرد. "☆" : نشان می دهد که مقدار پارامتر را می توان زمانی که اینورتر در وضعیت توقف است تغییر داد. پارامترهای کنترل راه اندازی / توقف: 00-P6.25(تصویر شماره 2) 0 : راه اندازی مستقیم: هنگامی که زمان تزریق ترمز DC صفر است، موتور با فرکانس راه اندازی استارت می شود. هنگامی که زمان تزریق ترمز DC غیر صفر است، قبل از شروع راه اندازی جریان DC در موتور تزریق می شود. این کار برای کاربردهایی مناسب است که در زمان راه اندازی ممکن است موتور بخاطر اینرسی زیاد بار در جهت برعکس حرکت کند، مانند کاربرد جرثقیل یا آسانسور.
1 : راه اندازی با ردیابی سرعت چرخش موتور:
اینورتر در درجه اول سرعت و جهت چرخش موتور را محاسبه می کند و سپس با فرکانسی که موتور در حال چرخش است، راه اندازی شروع می شود. اینکار باعث راه اندازی بدون ضربه موتور می شود. مناسب برای کاربردهایی است که در آن به دلیل خاموش شدن برق بصورت گذرا به دلیل اینرسی چرخشی بالا، موتور همچنان به چرخش خود ادامه می دهد. مانند فن و خرید هواکش صنعتی درجه یک یا آسیاب های بزرگ. پارامترهای موتور (گروه P1) باید به درستی تنظیم شود.2 : راه اندازی با پیش تحریک
این پارامتر فقط برای موتوهای القایی آسنکرون معتبر است و برای ایجاد میدان مغناطیسی قبل از استارت موتور استفاده می شود. برای تنظیم مقدار جریان پیش تحریک و زمان آن لطفا به پارامترهای P6.05 و P6.06 مراجعه کنید. اگر زمان پیش تحریک 0 تنظیم شود، فرآیند پیش تحریک لغو خواهد شد و موتور با فرکانس راه اندازی استارت می شود. اگر زمان پیش تحریک 0 تنظیم نشده باشد، ابتدا پیش تحریک اولیه موتور انجام می شود و سپس شروع به راه اندازی می کند. به این ترتیب، عملکرد پاسخ دینامیکی موتور ارتقا می یابد.3 - راه اندازی سریع SVC
این حالت فقط در حالت کنترل SVC (کنترل برداری) موتور القایی استفاده می شود. که می تواند زمان راه اندازی را کاهش دهد. به منظور تکمیل روند ردیابی سرعت چرخش موتور در کوتاهترین زمان، می توان مد ردیابی سرعت چرخش موتور را انتخاب کرد:- 0 : ردیابی از بالا به پایین با فرکانس در زمان توقف، که معمولا در ابتدا انتخاب می شود. 1 : ردیابی از پایین به بالا از فرکانس صفر، زمانی که اینورتر پس از مدت زمان طولانی خاموش شدن برق مجددا شروع به کار می کند. 2 : ردیابی از بالا به پایین از فرکانس حداکثر به پایین ، که معمولا برای بارهای تولیدکننده برق استفاده می شود.