توضیح مترو درباره اختلال سامانه فروش بلیت و مشکلات حذف نقدفروشی
به نقل از پایگاه خبری ایران اکونومیست1401/12/28کد خبر 1401c131396
مسعود درستی در گفت وگو با ایران اکونومیست، در مورد آخرین وضعیت سامانه فروش بلیت مترو که بعد از حمله هکری به شهرداری تهران هنوز دارای اختلال است، تصریح کرد: بعد از حمله سایبری در خردادماه سال جاری تقریبا همه سامانه های شهری تحت تاثیر قرار گرفت از جمله سامانه فروش بلیت مترو که همان زمان یک نسخه برای این سامانه پیچیدیم تا حداقل بهره برداری دچار اختلال نشود؛ اما قبول دارم که در حال حاضر فعالیت این سامانه کند است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با بیان این که یکی از مهم ترین موضوعاتی که دنبال می کنیم حل این مشکل است؛ اما در نظر داریم که یک گام به جلو رفته و علاوه بر حل این اختلال، از شیوه های نوین شارژ کارت بلیت مترو نیز استفاده کنیم، اظهار کرد: مثلا به دنبال آن هستیم که مسافران از طریق کیف پول الکترونیک، بلیت خریداری کنند که برای سال آینده این ایده محقق می شود.
درستی با بیان این که ما در سامانه فروش بلیت چند مشکل اساسی داریم که یکی از این ایرادات حذف نقدفروشی بود، گفت: ۱۲ سال است که موضوع فروش بلیت از اختیار شرکت مترو خارج شده یعنی دو مجموعه بیرون از مترو برای ارائه خدمات به متروی تهران با یکدیگر قرارداد بستند و شرکت بهره برداری مترو کاربر قرارداد است و حتی ما ناظر قرارداد هم نیستیم. به گونه ای که اگر روند خدمت رسانی به مترو روان نباشد حتی امکان پیگیری هم نداریم که بارها در این خصوص اعتراض کردیم اما به جایی نرسیدیم.
وی اظهار کرد: برآورد ما این است که تا پایان سال این مشکل وجود دارد اما با نقدفروشی، بخشی از مشکلات حل می شود و سعی داریم تا با بروزرسانی سامانه فروش بلیت در سال آینده، مشکل را به طور کلی حل کنیم.
واژه شناسی این خبر (مترو):
مترو (به فرانسوی : Métro )، در انگلیسی : Rapid transit, subway) گونه ای سامانهٔ ترابری همگانی با گنجایش بالا است که بیشتر در منطقه های شهری ایجاد شده است. برخلاف اتوبوس یا تراموا ، مترو گونه ای سامانهٔ ریلی برقی است که در مسیرهای ویژه اش کار می کند و عابران پیاده یا هیچ وسیلهٔ نقلیهٔ دیگری به این مسیر دسترسی ندارند و بیشتر در تونل ها یا ریل های مرتفع غیر همسطح حرکت می کند.
خدمات مترو نوین معمولاً توسط قطارهای خودکششی الکتریکی ارایه می شود که بر روی ریل راه آهن حرکت می کند، هرچند برخی قطارهای دارای چرخ های لاستیکی یا شناور مغناطیسی نیز وجود دارند. ایستگاه های مترو معمولاً نسبت به ریل قطار در ارتفاع قرار داشته و فاقد هرگونه پله ای به سمت قطار هستند. این سکوها معمولاً نسبت به قطار یک فاصله خالی دارند که برای کاهش این فضای خالی میان سکو و قطار نیاز به ساخت قطارهای سفارشی است. سامانه های مترو معمولاً برای حداکثر راحتی و بازدهی با دیگر سامانه های ترابری مانند اتوبوس ها و تاکسی ها تکمیل می شوند و معمولاً همگی توسط یک نهاد دولتی یا خصوصی اداره می شود.
(برگرفته از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)
اعتراف به مشکل سیستم تهویه و اطفاء حریق در مترو تبریز
1402/1/6
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب وحیدکیا عصر امروز در اولین جلسه کاری سال ۱۴۰۲، ضمن تاکید بر رفع کامل نواقص خط یک مترو تبریز اظهار کرد: سیستم تهویه و بخشی از اطفاء حریق در خط یک جزو نواقصی است که در مرحله انجام قرار دارد اما با توجه به راه اندازی و اتمام ایستگاه های خط یک، مجموعه سازمان، تمرکز ویژه ای برای بهره برداری کامل از این خط در سال جدید مخصوصاً شش ماهه اول دارد.وی افزود: بعد از حل مشکلات مربوط به نیروی انسانی و گزینش افراد صلاحیت دار، خدمات رسانی تمام وقت به مردم انجام می گیرد.وحیدکیا خاطرنشان کرد: با اتمام خط یک، تمرکز سازمان برای انجام عملیات اجرایی خط دو معطوف شده است تا با رفع مشکلات و موانع موجود و تأمین منابع مالی بتوانیم طبق قولی که داده ایم تا دو سال آینده فاز اول این ...