توضیح مترو درباره اختلال سامانه فروش بلیت و مشکلات حذف نقدفروشی
به نقل از پایگاه خبری ایران اکونومیست1401/12/28کد خبر 1401c1313912
مسعود درستی در گفت وگو با ایران اکونومیست، در مورد آخرین وضعیت سامانه فروش بلیت مترو که بعد از حمله هکری به شهرداری تهران هنوز دارای اختلال است، تصریح کرد: بعد از حمله سایبری در خردادماه سال جاری تقریبا همه سامانه های شهری تحت تاثیر قرار گرفت از جمله سامانه فروش بلیت مترو که همان زمان یک نسخه برای این سامانه پیچیدیم تا حداقل بهره برداری دچار اختلال نشود؛ اما قبول دارم که در حال حاضر فعالیت این سامانه کند است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با بیان این که یکی از مهم ترین موضوعاتی که دنبال می کنیم حل این مشکل است؛ اما در نظر داریم که یک گام به جلو رفته و علاوه بر حل این اختلال، از شیوه های نوین شارژ کارت بلیت مترو نیز استفاده کنیم، اظهار کرد: مثلا به دنبال آن هستیم که مسافران از طریق کیف پول الکترونیک، بلیت خریداری کنند که برای سال آینده این ایده محقق می شود.
درستی با بیان این که ما در سامانه فروش بلیت چند مشکل اساسی داریم که یکی از این ایرادات حذف نقدفروشی بود، گفت: 12 سال است که موضوع فروش بلیت از اختیار شرکت مترو خارج شده یعنی دو مجموعه بیرون از مترو برای ارائه خدمات به متروی تهران با یکدیگر قرارداد بستند و شرکت بهره برداری مترو کاربر قرارداد است و حتی ما ناظر قرارداد هم نیستیم. به گونه ای که اگر روند خدمت رسانی به مترو روان نباشد حتی امکان پیگیری هم نداریم که بارها در این خصوص اعتراض کردیم اما به جایی نرسیدیم.
وی اظهار کرد: برآورد ما این است که تا پایان سال این مشکل وجود دارد اما با نقدفروشی، بخشی از مشکلات حل می شود و سعی داریم تا با بروزرسانی سامانه فروش بلیت در سال آینده، مشکل را به طور کلی حل کنیم.
اخبار مربوط به (متروی تهران) را دنبال کنید:
همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگنهای مترو
واژه شناسی این خبر (متروی تهران): ▲
مترو تهران به مجموعه قطار شهری تهران و همچنین «شرکت راهآهن شهری تهران و حومه» گفته میشود. این مترو در هفت خط اصلی در حال فعالیت است که پنج خط آن (2، 3، 4، 6، 7) کاملاً درونشهری، یک خط آن (5) نسبتاً برونشهری (میان تهران و کرج و شهر جدید مهستان) و یک خط آن (1، انشعاب خط 1) به صورت دو بخشی است. بخش نخست درونشهری و بخش دوم برونشهری (به سمت فرودگاه بینالمللی امام خمینی و سپس شهر جدید پرند) است. طبق برنامههای توسعه قرار است خطوط مترو تهران به 11 خط افزایش یابد. تا تیر ماه 1402، طول خطوط مترو بهرهبرداری شده، برابر 266٫1 کیلومتر با 150 ایستگاه است و شمار واگنهای فعال در مترو تهران 1514 واگن، برابر 217 قطار است که روزانه بهطور میانگین بیش از 2٫5 میلیون مسافر را جابهجا میکنند. مترو تهران به رکورد جابهجایی 2 میلیون و 950 هزار سفر در روز نیز دست یافتهاست. در اسفند 1399 اعلام شد که مجموع شمار سفرهای مترو تهران به 9540 میلیون سفر رسیده که معادل 119 برابر جمعیت ایران است.
(واژه متروی تهران از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)
- امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 تغییرات نرخ تبادلات دلار با روپیه هند نزولی شد
- شاخص USDGBP امروز -0.37 درصد کاهش را تجربه کرد - پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
- شاخص DXY در ساعات پایانی امروز 1403/02/06 به خط حمایتی پایین نزدیک شد
- نگاهی به بازار ارز و طلا در 15 روز گذشته - 6 اردیبهشت 1403
- قیمت طلای 18 عیار امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403، 0.513 درصد کاهش داشت