اعمال قانون برای 483 مورد از تأسیسات گردشگری متخلف
(تصویر شماره 1)
مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به اینکه 3 هزار و 380 مورد بازرسی و نظارت از تاسیسات گردشگری در کشور انجام شده است، گفت: در نتیجه نظارت های به عمل آمده 483 مورد تذکر، اخطار، تعطیلی یا تعلیق موقت اعمال شده است.
(تصویر شماره 2)
به گزارش خبرگزاری برنا، یحیی نقی زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: نظارت بر 19 هزار واحد گردشگری شامل انواع تاسیسات اقامتی، پذیرایی، خدمات بین راهی و تفریحی که در حال ارائه خدمات گردشگری به مسافران هستند، انجام می شود.
مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور افزود: بخش قابل توجهی از وظیفه نظارت از سوی ادارات کل استانی در حال انجام است و شکایت ها در سریع ترین زمان پیگیری می شود.
وی به نحوه ارائه خدمات، درجه بندی و قیمت گذاری تاسیسات مذکور بر مبنای چارچوب ضوابط ابلاغ شده همچنین صدور مجوزها با اعمال نظارت و تصمیم گیری های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی برای آما دگی و خدمات دهی هر چه بهتر تاسیسات گردشگری به مسافران نوروزی از دو ماه قبل آغاز شده است.
مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، تصریح کرد: اعمال نظارت های پیشینی و ضرورت آمادگی تاسیسات گردشگری از حیث ایمنی، بهداشت، اعتبار مجوز فعالیت و تطابق خدمات با درجه واحد و نیز رعایت قیمت های مصوب به تمامی ادارات و تشکل های ذیربط بخش خصوصی ابلاغ شده و اقدامات لازم در این ارتباط انجام شده است.
نقی زاده افزود: از 20 اسفند سال گذشته، اکیپ های نظارتی در قالب نظارت های تخصصی و نظارت های مشترک دستگاه های ذی صلاح فعالیت خود را تشدید کرده و به صورت روزانه با حضور در مسیرها و مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری نسبت به رصد کمیت و کیفیت خدمات و رعایت قیمت ها اقدام کرده است.
وی با اشاره به امکان شکایت مسافران و رسیدگی به آن ها، ادامه داد: با هدف تسهیل ارتباط دوسویه بین مسافران و واحدهای نظارتی در سراسر کشور سامانه تلفنی و اینترنتی 09629 و با آدرس IR.09629 به عنوان سامانه ملی اطلاعات سفر و رسیدگی به شکایات به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است.
مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور متذکر شد: در این سامانه به صورت برخط تمامی موضوعات مرتبط با سفر از جمله اطلاعات اماکن و تاسیسات گردشگری، مسیرها و وضعیت آب و هوا قابل دسترس است. همچنین امکان ثبت شکایت، پیشنهاد و یا تقدیر از کسانی که خدمات مطلوب ارائه کرده اند برای تمامی افراد فراهم شده است.
نقی زاده با اشاره به اینکه این سامانه پس از دریافت شکایات، موضوعات و پیشنهادات مسافران، کد پیگیری ثبت را به مسافر اعلام می کند، ادامه داد: شکایت واصله فورا از طریق عوامل نظارت ستادهای اجرایی و همکاران کمیته نظارت ستاد مرکزی مورد پیگیری قرار گرفته و نتیجه بررسی و رسیدگی ها به مسافران اعلام می شود.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در ارتباط با رعایت حرمت و شئون ماه مبارک رمضان، افزود: نحوه ارائه خدمات و موازین لازم برای ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری به خصوص مراکز پذیرایی بین راهی و سفرخانه ها ابلاغ شده است.
مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، تصریح کرد: انتظار می رود با اهتمام مدیران و کارکنان مراکز مذکور همچنین همکاری مسافران ضمن ارائه خدمات لازم در این ایام، حرمت ماه مبارک و روزه داران مورد توجه قرار گیرد.
نقی زاده خاطر نشان کرد: در طول فعالیت ستاد نوروزی از 20 اسفند 1401 تا اول فروردین 1402 بیش 57 هزار تماس و مراجعه به سامانه 09629 همچنین 211 مورد شکایت ثبت شده است که مورد بررسی قرار گرفته اند.
وی همچنین با اشاره به اینکه 3 هزار و 380 مورد بازرسی و نظارت از تاسیسات گردشگری در کشور انجام شده است، ادامه داد: در نتیجه نظارت های به عمل آمده 483 مورد تذکر، اخطار، تعطیلی یا تعلیق موقت اعمال و 136 مورد درخواست تشویق صورت گرفته است.
مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور متذکر شد: تمامی مسافران و گردشگران در صورت مواجه با هرگونه مغایرت و تخلف از ضوابط و مقررات همچنین عدم رعایت خدمات لازم از سوی تاسیسات شکایت های خود را از طریق سامانه 09629، تماس یا مراجعه به ستادهای اجرایی خدمات سفر در استان ها و شهرستان ها اعلام و درخواست رسیدگی کنند.
انتهای پیام/
به گزارش خبرگزاری برنا، یحیی نقی زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: نظارت بر 19 هزار واحد گردشگری شامل انواع تاسیسات اقامتی، پذیرایی، خدمات بین راهی و تفریحی که در حال ارائه خدمات گردشگری به مسافران هستند، انجام می شود.
مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور افزود: بخش قابل توجهی از وظیفه نظارت از سوی ادارات کل استانی در حال انجام است و شکایت ها در سریع ترین زمان پیگیری می شود.
وی به نحوه ارائه خدمات، درجه بندی و قیمت گذاری تاسیسات مذکور بر مبنای چارچوب ضوابط ابلاغ شده همچنین صدور مجوزها با اعمال نظارت و تصمیم گیری های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی برای آما دگی و خدمات دهی هر چه بهتر تاسیسات گردشگری به مسافران نوروزی از دو ماه قبل آغاز شده است.
مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، تصریح کرد: اعمال نظارت های پیشینی و ضرورت آمادگی تاسیسات گردشگری از حیث ایمنی، بهداشت، اعتبار مجوز فعالیت و تطابق خدمات با درجه واحد و نیز رعایت قیمت های مصوب به تمامی ادارات و تشکل های ذیربط بخش خصوصی ابلاغ شده و اقدامات لازم در این ارتباط انجام شده است.
نقی زاده افزود: از 20 اسفند سال گذشته، اکیپ های نظارتی در قالب نظارت های تخصصی و نظارت های مشترک دستگاه های ذی صلاح فعالیت خود را تشدید کرده و به صورت روزانه با حضور در مسیرها و مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری نسبت به رصد کمیت و کیفیت خدمات و رعایت قیمت ها اقدام کرده است.
وی با اشاره به امکان شکایت مسافران و رسیدگی به آن ها، ادامه داد: با هدف تسهیل ارتباط دوسویه بین مسافران و واحدهای نظارتی در سراسر کشور سامانه تلفنی و اینترنتی 09629 و با آدرس IR.09629 به عنوان سامانه ملی اطلاعات سفر و رسیدگی به شکایات به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است.
مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور متذکر شد: در این سامانه به صورت برخط تمامی موضوعات مرتبط با سفر از جمله اطلاعات اماکن و تاسیسات گردشگری، مسیرها و وضعیت آب و هوا قابل دسترس است. همچنین امکان ثبت شکایت، پیشنهاد و یا تقدیر از کسانی که خدمات مطلوب ارائه کرده اند برای تمامی افراد فراهم شده است.
نقی زاده با اشاره به اینکه این سامانه پس از دریافت شکایات، موضوعات و پیشنهادات مسافران، کد پیگیری ثبت را به مسافر اعلام می کند، ادامه داد: شکایت واصله فورا از طریق عوامل نظارت ستادهای اجرایی و همکاران کمیته نظارت ستاد مرکزی مورد پیگیری قرار گرفته و نتیجه بررسی و رسیدگی ها به مسافران اعلام می شود.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در ارتباط با رعایت حرمت و شئون ماه مبارک رمضان، افزود: نحوه ارائه خدمات و موازین لازم برای ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری به خصوص مراکز پذیرایی بین راهی و سفرخانه ها ابلاغ شده است.
مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، تصریح کرد: انتظار می رود با اهتمام مدیران و کارکنان مراکز مذکور همچنین همکاری مسافران ضمن ارائه خدمات لازم در این ایام، حرمت ماه مبارک و روزه داران مورد توجه قرار گیرد.
نقی زاده خاطر نشان کرد: در طول فعالیت ستاد نوروزی از 20 اسفند 1401 تا اول فروردین 1402 بیش 57 هزار تماس و مراجعه به سامانه 09629 همچنین 211 مورد شکایت ثبت شده است که مورد بررسی قرار گرفته اند.
وی همچنین با اشاره به اینکه 3 هزار و 380 مورد بازرسی و نظارت از تاسیسات گردشگری در کشور انجام شده است، ادامه داد: در نتیجه نظارت های به عمل آمده 483 مورد تذکر، اخطار، تعطیلی یا تعلیق موقت اعمال و 136 مورد درخواست تشویق صورت گرفته است.
مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور متذکر شد: تمامی مسافران و گردشگران در صورت مواجه با هرگونه مغایرت و تخلف از ضوابط و مقررات همچنین عدم رعایت خدمات لازم از سوی تاسیسات شکایت های خود را از طریق سامانه 09629، تماس یا مراجعه به ستادهای اجرایی خدمات سفر در استان ها و شهرستان ها اعلام و درخواست رسیدگی کنند.
انتهای پیام/