باید در سینما قصه بگوییم/ NFT امروز نقش مهمی در سینما و هنر دارد
به نقل از خبرگزاری ایلنا1402/3/5کد خبر 1402318006
در دومین روز از هفته فیلم هنر و تجربه در شهر اردبیل همایون اسعدیان کارگردان سینما، کارگاه کارگردانی سینما و علی نوری اسکویی کارگاه تهیه کنندگی و تولید مشترک را بصورت مجزا برگزار کردند..
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، همایون اسعدیان کارگردان سینما در کارگاه کارگردانی سینما گفت: قرار است در سینما قصه بگوییم و قصه را خوب روایت کنیم..
اگر به اطراف نگاه کنیم پر از قصه است فقط نمی توانیم روایتش کنیم و آن را بسازیم..
اصلا تماشاگر نیاز نیست دوربین تو را ببیند..
ما باید تماشگر را درگیر قصه کنیم و لوازم، کمک کار این موضوع هستند..
هرجا که درگیر تکنیک می شویم حس و حال را از کار می گیریم. وی ادامه داد: ما در تصویر باید تلاش کنیم آن چیزی که با قصه نمی توانیم بیان کنیم را در تصویر به نمایش در بیاوریم..
مثلا به تصویر کشیدن عشق و دوست داشتن خیلی سخت است چون بحث تکنیک نیست بحث ایجاد حس و حال برای تماشگر است..
اسعدیان با اشاره به موفقیت فیلم ها در جذب مخاطب گفت: ما بعضی وقت ها در فیلمسازی شانس می آوریم و ربطی به فکر ما ندارد..
در سینمای ایران فقط 50 درصد امکانات وجود دارد و مدیریت افراد برای کارگردان مهم است..
اسعدیان تاکید کرد: این اواخر چند قصه خواندم جایی که فیلمنامه تمام شده بود تازه قصه شروع شد..
به نظرم مقدمه را باید دور بریزیم جایی که شروع می شود دقیقا همان جایی است که قصه اهمیت دارد..
کارگردان در سینما می گوید؛ من می گویم چه چیزی را ببینید و چه چیزی را نبینید. اسعدیان با تاکید بر اینکه باید برای همه سلیقه ها فیلم ساخت افزود: هر اثری بلاخره مخاطب خودش را پیدا می کند اما باید شرایطی فراهم شود در سینمای هر کشوری که گروه های مختلفِ مردم، خوراک فرهنگی خودشان را داشته باشند و تنوع فرهنگی داشته باشیم..
فقط نمی توانیم فیلم ،رمان و تئاتر کمدی داشته باشیم و یا فقط فیلم تراژدی، بلکه ما به تنوع ژانرها نیاز داریم..
ما در یک جامعه 85 میلیونی با دیدگاه های مختلف نیاز به خوراک فرهنگی داریم..
اسعدیان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اهمیت هدایت بازیگر گفت: کار سخت بازیگری تداوم حس است، اینجاست که کارگردانی معنی پیدا می کند. معتقد هستم که بازیگر بدون هدایت کارگردان نمی تواند بازی خوبی داشته باشد چیزی که بازیگر نمی تواند انجام دهد و کارگردان آن را هدایت می کند حفظ تداوم بازی او است..
به طور مثال ما یک سکانس را امروز می گیریم و ادامه آن را یک ماه دیگر فیلمبرداری می کنیم کارگردان باید حس بازیگر را بداند که در سکانس قبلی چگونه بوده است و تداوم حسی آن بسیار مهم است..
علی نوری اسکویی تهیه کننده فیلم درخت خاموش نیز در کارگاه تهیه کنندگی و تولید مشترک گفت: توصیه من به همه دوستان این است که تا می توانید زودتر متوجه شوید که به چه کاری در سینما می آیید. ما در بمب باران اطلاعات قرار داریم و اگر خیلی زود هدف را مشخص نکنیم ضرر خواهیم کرد..
وی ادامه داد: امروز یک دری برای همه آدم ها باز شده است تا با بقیه صحبت کنند در حالی که قبلا اینطور نبود و خیلی سخت می شد وارد فضای ساخت شد ولی الان می توان با یک گوشی یک فیلم یک دقیقه ای ساخت و تاثیرگذار بود . فیلم بسازید و این تنها فرصت شما است و شاید یک روز یک فیلم شما خیلی دیده و شود..
نوری اسکویی بیان کرد: ما در دوره ای زندگی می کنیم که تمام بشر آزادی دارد برای صحبت کردن و می شود از این فرصت ایجاد شده استفاده کرد برای خلق یک اثر. در واقع آن چیزی که مسیر را برای شما باز می کند شما و ذهنیت شماست..
وی ادامه داد: فیلمسازی در عرصه بین الملل و داخل و هیچ چیزی نیست مگر اینکه شما برای خودتان ارزش قائل شوید ذهن و فکر مشخصی درباره سینما داشته باشید چراکه اگر ارزش قائل شوید دنیا برایتان درها را باز می کند. عباس کیارستمی ذهن و فکر مشخصی درباره سینما داشت و روی آن وقت گذاشت و توانست موفق شود..
گاهی وقت ها در چنین جمع هایی که حاضر می شوم، می گویم که اگر راهکار می خواهید روی خودتان سرمایه گذاری کنید تا دنیا به سمت شما بیاید..
نوری اسکویی عنوان کرد: در یک دوره ای شما منتظرید یک شانسی به شما رو کند اما واقعا باور کنید این شانس خود شما هستید..
چرا از من و بقیه می پرسید من چه بخوانم؟.
چرا حق می دهید که من برای آینده شما تصمیم بگیرم..
خودتان درباره آینده خودتان فکر کنید و تصمیم بگیرید..
در ادامه اسکویی در پاسخ به سوالات شرکت کنندگان درباره تجربیات خود توضیح داد: مسئله مهم در سینما انتخاب است، به نظر من یک فیلم خوب جدا از حس و حال درست به انتخاب عوامل آن برمی گردد. هیچ اشکالی ندارد از آدم توانمند مشورت بگیرید، من تجربه کردم حوزه میان رشته ای آدم ها را جدا می کند. کمپانی های بزرگ به دنبال افرادی هستند که در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشند و روی آنها سرمایه گذاری می کنند. نوری اسکویی عنوان کرد: دایره ارتباطات را با افراد متخصص بیشتر کنید و سراغ آن ها بروید و تجربه کسب کنید..
چراکه افراد متخصص مسیر را رفته اند و می توانند کمک کنند..
وی ادامه داد: برای آینده در حوزه NFT فعالیت کنید، اگر اهل تکنولوژی هستید چهار پنج سال زمان بگذارید و از همه آدم هایی که اینجا هستند در هر حوزه ای جلوتر خواهید بود..
NFT حوزه ارتباطات اجتماعی است فکر نکنید یک ابزار یا وسیله است بلکه باید به دنبال افرادی باشید که با بیش از 200 هزار آدم در ارتباط باشند و روی آنها تاثیرگذار باشد..
واژه شناسی این خبر (تجربه):
آزمودگی در مفهوم عمومی به همه مهارت ها و دانسته ها از برخی پدیده ها و موضوعات که ناشی از برخورد با آن موضوع و درگیری با آن پدیده در خلال دورانی معین است ، اطلاق می شود.
کتاب تصمیم گیری استیفن پی رابینز: تجربه می تواند باعث برداشت نادرست شود.
(برگرفته از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)
قلبم از این فینال دو تکه است
1402/3/7
بالوتلی که سابقه بازی برای هر دو تیم اینتر و منچسترسیتی را در کارنامه خود دارد از حس و حالش در آستانه دیدار این دو تیم در فینال لیگ قهرمانان اروپا می گوید.به گزارش خبرگزاریخبرآنلاین ؛ بازی پایانی لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم اینتر و منچسترسیتی در تاریخ دهم ژوئن در استانبول ترکیه برگزار می شود تا سرنوشت تیم قهرمان در این دیدار مشخص شود. ماریو بالوتلی، ستاره سابق اینتر و منچسترسیتی می گوید که قلبش بر سر فینال لیگ قهرمانان اروپا آینده به دو نیم تبدیل شده است.سوپرماریو در طول دوران حرفه ای پر حادثه اش برای هر دو فینالیست اروپایی بازی کرده و در مصاحبه با گاتزتا دلو اسپورت، اعتراف کرد که انتخاب برنده این بازی برایش بسیار سخت است: دعوتنامه های زیادی برای حضور در بازی پایانی در شهر استانبول دریافت کرده ...
پژوهشگران باور دارند که بروز جهش در ژن های FAAH-OUT و FAAH ، علت احساس نکردن درد توسط کامرون است1402/3/7
یک زن که در اسکاتلند زندگی می کند، خیلی دیر متوجه شد که در همه سال های زندگی خود هرگز درد یا حتی اضطراب و ترس جدی را تجربه نکرده است.به گزارش برنا؛شاید زندگی کردن بدون احساس درد یک ویژگی افسانه ای به نظر برسد اما برایجو کامرون(Jo Cameron)، زندگی بدون درد و اضطراب یا ترس جدی فقط یک روز دیگر از زندگی شگفت انگیز او به شمار می رود.اکنون پژوهشگران می گویند، ژنی را که به کامرون امکان می دهد تا حسادت برانگیزترین تجربیات بشری را زندگی کند، کشف کرده اند.او در 65 سالگی برای بررسی مشکلی که در مورد لگن خود داشت، به پزشک مراجعه کرد و پزشکان متوجه انحطاط شدید مفصل شدند که باید او را به درد ناتوان کننده ای دچار می کرد اما کامرون گفت که اصلا دردی را احساس نمی کند.یک سال بعد، عمل جراحی بزرگی روی دست او انجام ...