تکاپوی بسیار خوبی در برنامه های صحرایی برای جلوگیری از آسیب های روانی و اجتماعی در مدارس وجود دارد
مسئول کمیسیون مشاوره تحصیلی سازمان نظام روانشناسی کشور و استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت به عنوان یک متخصص مشاوره و علاقه مند به ارتقای رفتارهای مثبت، امیداورانه و تاب آورانه در رفتارهای دانش آموزان باید گفت که تکاپوی بسیار خوبی در نحوه مدیریت وزیر معرفی شده به مجلس برای وزارتخانه آموزش و پرورش وجود دارد و امید است با حضور دکتر صحرایی شرایط نسبت به قبل بهتر شده و جلوی خیلی از آسیب های روانی و اجتماعی در مدارس گرفته شود..
او در حال حاضر مسئول کمیسیون مشاوره تحصیلی سازمان نظام روانشناسی و همچنین عضو کارگره مشاوره شورای تحول است..
سلیمی بجستانی با توجه به تخصص خود در زمینه مشاوره به بررسی برنامه های صحرایی برای وزارتخانه آموزش و پرورش پرداخته و می گوید: یکی از مهم ترین دغدغه های ما بر اساس رشته و حرفه به خصوص بعد از جریان کرونا، نگرانی از اوضاع و احوال آسیب های روانی و اجتماعی دانش آموزان است..
وی با بیان اینکه یکی از محورهای اساسی برنامه های وزارت آموزش و پرورش باید توجه به آسیب های روانی و اجتماعی مدارس باشد، افزود: در زمانه ای زندگی می کنیم که شرایط خیلی عوض شده است و فضای کودکان و نوجوانان در مدارس متفاوت از قبل است، اگرچه شرایط در حالت کلی ایده آل است ولی همه وظیفه داریم یک شرایط بحرانی و یا نیمه بحرانی اعلام کنیم تا آسیب های اجتماعی را کنترل کنیم..
عضو کارگره مشاوره شورای تحول ضمن اظهار امیدواری نسبت به باز شدن در ب های آموزش و پرورش به سمت صاحبان ایده، عمل و بینش در دوره جدید، خاطرنشان کرد: یکی از جذا ب ترین، پرچالش ترین، کاربردی ترین و موثرترین فرآیند ها در عالم هستی، تعلیم و تربیت است اما با برنامه ای که از سوی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح شده است امیدوارم با یک تلاش مجاهدانه محقق شود..
سلیمی بجستانی ضمن آرزوی توفیق برای صحرایی، گفت: امیدوارم سطوح مختلف تعلیم و تربیت بعد از روی کارآمدن وزیر جدید در فرآیند رشد و پیشرفت قرار بگیرد و آموزش و پرورش و کرامت معلمان به جایگاه حقیقی خود برگردد و با شعار مدرسه محوری و دادن اختیارات به مدارس به عنوان موتور محرکه از تمرکزگرایی صرف عبور کنیم..