• دلار آمریکا42,135
  • طلای 18 عیار2,460,900
  • اونس طلا1,944.00(0.155)▲
  • نفت اوپک72.79
  • تبلیغات
  • گفتگوی خبری
  • مجله بانکی
  • بازار سرمایه
  • مجله سلامت
  • لرزه نگاری
  • خبر ویدئو
  • داغترین ها
  • پیشخوان
  • نمایشگاه اتومبیلیتی ...
  • لزوم حمایت از تولید داروهای بایوتک در کشور
  • دخانیات، لوازم خانگی و لوازم یدکی خودرو تحت نظر بارکدخوان می روند
  • هر ایرانی، روزی سه کیسه پلاستیکی!
  • ۸۵۷ کد رشته محل جدید مورد نیاز بازار کار ایجاد شد
  • سی وسومین جایگاه عرضه سی ان جی منطقه تربت حیدریه گشایش یافت
  • تعیین تکلیف رمزارزها در برنامه هفتم توسعه/ توافقات بانکی با کشورهای همسو و همسایه/ تخصیص سهام عدالت اجرایی ...
  • برنامه تامین برق صنایع کشور در تابستان امسال تدوین و ابلاغ شد/ برنامه ریزی وزارتخانه های صمت و نیرو برای ...
  • نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی:نگاه عدالت محور مدیرکل ورزش و جوانان در توزیع اعتبارت ورزشی ستودنی ...
  • برگزاری جلسه ترویجی جهت آشنایی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با بخش تعاون
  • پرداخت 5000 فقره وام ازدواج از سوی بانک تجارت
  • رشد 9866.47 واحدی شاخص کل بورس تهران در اتمام معاملات امروز 1402/03/16
  • حضور بانک سپه در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی
  • پاسخگویی بانک ملی ایران به سوالات مردمی در سامانه سامد
  • چین: برای ایجاد ثبات در افغانستان تلاش می کنیم
  • با مبلغ یارانه کالابرگ چه کالاهایی بخریم؟
  • آغاز به کار سامانه برخط معاملات جوجه یک روزه
  • «آزاده در سرزمین رویان» منتشر شد/ قصه هایی کودکانه براساس زندگی پدر علم شبیه سازی ایران
  • نشست خبری علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
  • پیشنهاد هنگفت یک تیم صعنتی به گل محمدی
  • پرسپولیس هم مانند استقلال مجمع را تحریم کرد

پرسپولیس هم مانند استقلال مجمع را تحریم کرد

زمین لرزه به بزرگی 2.8 در چهارمحال وبختیاری, گندمان

نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو، فرصتی برای ارائه توانمندی قطعه سازان و خودروسازان ایرانی

به نقل از پایگاه خبری ایران اکونومیست1402/3/6کد خبر 14023217626

(تصویر شماره 1)
(تصویر شماره 2)
(تصویر شماره 3)
(تصویر شماره 4)
(تصویر شماره 5)
(تصویر شماره 6)

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن، حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی 2023 مسکو را فرصتی برای ارائه توانمندی قطعه سازان و خودروسازان ایرانی برشمرد و گفت: کاهش مشکلات صادراتی و تطابق با استانداردهای روسیه، مسیر شرکت های ایرانی را برای حضور پر رنگ در بازار این همسایه شمالی هموار خواهد کرد..
ابراهیم دوست زاده در گفت وگو با ایران اکونومیست با اشاره به برنامه ریزی انجمن قطعه سازان همگن برای حضور شرکت های قطعه ساز و خودروساز ایرانی در نمایشگاه اتومبیلیتی2023 مسکو، افزود: سال گذشته این انجمن نخستین بار در این نمایشگاه حضور یافت و هرچند تصمیم گیری برای حضور شرکت های ایرانی بسیار دیرهنگام اتفاق افتاد، اما با همکاری و مساعدت وزارت صمت، وزارت امور خارجه و سفارت ایران در روسیه، حضور بسیار خوبی را شاهد بودیم..
وی گفت: با توجه به دعوت روس ها برای دومین سال متوالی به منظور حضور در این رویداد نمایشگاهی، امسال نیز استقبال بسیار خوبی را از سوی خودروسازان، قطعه سازان و زنجیره تامین شاهدیم؛ در این زمینه طبق تقویم نمایشگاه، از مدتی قبل ثبت نام از شرکت ها آغاز شده که تا پایان ماه جاری میلادی ادامه خواهد داشت..
این عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور تصریح کرد: نمایشگاه امسال با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران، از 21 تا 24 آگوست 2023 (30 مرداد تا دوم شهریور) با حضور مقامات و مدیران بلندپایه دولتی و بخش خصوصی ایران و روسیه برگزار می شود که در آن علاوه بر اعزام هیات تجاری جهت بازدید از نمایشگاه، برگزاری نشست های تخصصی با خودروسازان و قطعه سازان دیگر کشورها، حضور در نشست مشترک با انجمن های صنعت خودرو و قطعه سازی روسیه و بازدید از خطوط تولید و دیدار با مدیران صنایع خودروسازی روسیه پیش بینی شده است..
وی با اشاره به برخی دستاوردهای نمایشگاه سال گذشته، خاطرنشان کرد: اکنون صادرات هر دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا به روسیه کلید خورده و برخی قطعه سازان نیز با امضای قرارداد، به انجام صادرات قطعات مورد نیاز طرف های روسیه پرداخته اند..
دوست زاده بیان داشت: نمایشگاه اتومبیلیتی 2023 مسکو نیز اواخر مرداد و اوایل شهریور امسال برگزار خواهد شد و نسبت به سال گذشته، متراژ نمایشگاهی بیشتری را برای غرفه سازی شرکت های ایرانی در اختیار داریم..
همچنین 20 هزار متر مربع از سوی روس ها به عنوان نمایشگاه خودرو (Car Show) در نظر گرفته شده که خودروسازان ایرانی، روسی و دیگر کشورهای شرکت کننده می توانند اتومبیل های تولیدی خود را در آن به نمایش بگذارند..
وی ادامه داد: امسال نیز در نظر داریم غرفه جداگانه ای را در پاویون ایران به منظور نمایش توان مهندسی و دانش فنی شرکت های دانش بنیان ایرانی در عرصه خودرو و قطعه سازی اختصاص دهیم..
این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن اظهار داشت: با استقبال انجام شده، امسال علاوه بر حضور دو خودروساز بزرگ کشور، برخی خودروسازان خصوصی نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت و در کنار خودروهای سدان و سواری، توان کشورمان در تولید وانت نیز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت..
  چینی ها و ترک ها، دو رقیب اصلی ایران وی تصریح کرد: همچون سال گذشته، شرکت های چینی و ترک را دو رقیب اصلی ایرانی ها در این نمایشگاه و بازار می دانیم و کاهش مشکلات حمل و نقلی، گمرک، مبادلات پولی و مالی و غیره، می تواند راهگشای شرکت های ایرانی برای حضوری قوی تر در این بازار همسایه شمالی باشد..
دوست زاده تاکید کرد: نمایشگاه سال گذشته در بحبوحه تحریم اروپا و غرب علیه روسیه برگزار شد و شاید تاثیر آن بر مردم روسیه به عنوان مشتریان نهایی ملموس نبود، اما امسال کمبودها و محدودیت های ناشی از تحریم ها بیشتر به سطح جامعه روسیه منتقل شده و انتظار می رود که فرصت بیشتری برای شرکت کنندگان ایرانی به منظور عرضه و فروش محصولاتشان، همچنین عقد قراردادها فراهم باشد..
  لزوم وجود دفتری برای پیگیری امور صادراتی شرکت ها این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن با اشاره به موفقیت قابل قبول شرکت کنندگان ایرانی در اتومبیلیتی 2022، تبدیل برخی تفاهم نامه ها به قراردادهای همکاری و فروش قطعات و تجهیزات، گفت: به طور قطع وجود دفتر ثابتی از سوی انجمن و زنجیره تامین در مسکو که مسائل مربوط به صادرات را بتوان از نزدیک پیگیری کرد، در موفقیت هرچه بیشتر شرکت های ایرانی تاثیرگذار خواهد بود..
وی افزود: امسال نیز همچون سال گذشته باید بخشی از انرژی زنجیره تامین صرف ایجاد و توسعه مسیر صادرات و همکاری شود..
در این زمینه مشکلات اصلی شامل مشکلات داخلی صادرات، معضلات ورود به مرز روسیه، مشکل تطبیق با استانداردهای روسیه و غیره، شناسایی و راهکارها نیز مشخص شده است و امیدواریم با کمک همه دست اندرکاران امر از وزارت صمت، وزارت امور خارجه، سفارت ایران در روسیه و سازمان توسعه تجارت بتوانیم مشکلات را پشت سر گذاشته و با حداکثر توان در این بازار حضور یابیم..
به گزارش ایران اکونومیست ، انعقاد تفاهم 700 میلیون یورویی در زمینه خودرو و قطعات با روسیه، از جمله دستاوردهای نمایشگاه پارسال بود..
به اعتقاد کارشناسان، پتانسیل چهار تا پنج میلیارد دلاری برای صنعت خودروسازی و قطعه سازی و به ویژه بازار لوازم یدکی خودرو در روسیه برای ایرانی ها وجود دارد..
اردیبهشت امسال قرارداد صادرات خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا از گروه خودروسازی سایپا در بازارهای روسیه و بلاروس به میزان 45 هزار دستگاه و ارزش 450 میلیون یورو طی سه سال منعقد شد..
همچنین این گروه خودروسازی صادرات محصولات پی 90 (کادیلا) و شاهین به روسیه را در دستور کار دارد که همگی از دستاوردهای حضور قطعه سازان و خودروسازان ایرانی در نمایشگاه پارسال است..
(تصویر شماره 1)
(تصویر شماره 2)
(تصویر شماره 3)
(تصویر شماره 4)
(تصویر شماره 5)
(تصویر شماره 6)

واژه شناسی این خبر (سازمان توسعه تجارت ایران):
سازمان توسعه تجارت ایران یک سازمان دولتی زیرمجموعهٔ وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به دنبال تسهیل، توسعه و تقویت تجارت خارجی ایران (به محوریت صادرات غیرنفتی) و دستیابی به سهم بیشتر بازارهای هدف به صورت یکپارچه و اثربخش می باشد.
در سال ۱۳۴۵، با تصویب مجلس، «مرکز توسعه صادرات ایران» تأسیس شد و اساسنامهٔ آن سال بعد به تصویب هییت وزیران رسید. اساسنامهٔ مرکز سال ۱۳۴۸ اصلاح شد و هییت عامل جایگزین هییت مدیره و رییس کل جایگزین مدیرعامل شد. این مرکز با ابلاغ مصوبهٔ شورای عالی اداری در سال ۱۳۸۲، با معاونت بازرگانی خارجی وزارت بازرگانی وقت و «مرکز تهیه و توزیع کالا» ادغام شد و «سازمان توسعه تجارت ایران» به صورت موسسه دولتی وابسته به وزارت بازرگانی تشکیل شد. سپس اساسنامهٔ سازمان در سال ۱۳۸۳ به تصویب هییت وزیران رسید. در پی ادغام وزارت بازرگانی با صنایع و معادن در سال ۱۳۹۰ و تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت ، این سازمان زیرمجموعهٔ وزارتخانهٔ جدید قرار گرفت.
(برگرفته از دانشنامه آزاد ویکی‌پدیا)

واژه شناسی این خبر (گروه خودروسازی سایپا):
سایپا ، ( سرنام : شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل (به فرانسوی : Société anonyme iranienne de production des automobile )) شرکت خودروسازی ایرانی است که مقر آن در تهران قرار دارد و در سال ۱۳۴۴ بنیان نهاده شد. نخستین خودروهای این شرکت، محصولات شریک فرانسوی آن، سیتروین بودند و در سال ۱۳۴۷، سایپا بسیاری از مدل های ژیان را می ساخت. در سال ۱۳۵۲ با توافقی با شرکت خودروسازی فرانسوی رنو ، رنو ۵ در مدل های ۲ و ۴ در توسط سایپا به بازار عرضه شد.
با رخ دادن انقلاب ۱۳۵۷ ، دولت ایران، شرکت سایپا را در ۱۶ تیر ۱۳۵۸ به مالکیت خود درآورد و سایپا، از آذر ۱۳۶۰ زیرنظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار گرفت. در سال ۱۳۷۲، یکی از پرفروش ترین خودروهای تاریخ ایران، پراید ، برای نخستین بار توسط سایپا در ایران تولید شد.
(برگرفته از دانشنامه آزاد ویکی‌پدیا)

در این نشریه:

اطلاع از زمین لرزه ها (زلزله ها) در ایران

پیش بینی زلزله

تحلیل تکنیکال سهام و بازار بورس

محاسبه دیرکرداقساط بانکی

محاسبه اقساط و سود وام بانکی

پیش بینی نوسان قیمت دلار، طلا و سکه، ...

رپورتاژ های نشر یافته در این نشریه

به اشتراک بگذارید
امتیاز دهید(4.0)
آیا این صفحه مفید بود؟
1
برای مشاهده کد تصویری اینجا ضربه بزنید
ثبت نظر
خوانندگان و همراهان پایگاه خبری قدیری نیوز، علاوه بر ثبت نظر، پیشنهادات و یا سوالات خود می توانید با ورود به گفتگوی زنده خبری در پیام رسان نشریه، مستقیما با سایر مخاطبین نشریه که هم اکنون در پیام رسان آنلاین هستند درباره موضوعات خبری تبادل نظر کنید. برای استفاده نیازی به ثبت نام ندارید.
ورود به تالار گفتگو زنده

این نشریه

  • منابع خبری
  • شناسنامه
  • ارتباط با ما
  • RSS

شبکه های اجتماعی

  • فیس بوک
  • توییتر
  • لینکدین

نشریه در پیام رسان ها

  • واتس اپ
  • بله
  • گپ
  • آی گپ
  • روبیکا

نشریه را ببینید.

  • آپارات
  • نماشا
  • تماشا
  • دالفک
  • میهن ویدئو
  • نمایش

نشریه را بشنوید (پادکست).

  • Apple
  • Google
  • Anchor
  • Podbean
  • Buzzsprout
نماد تجارت الکترونیکی

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری قدیری نیوز بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

Ghadiri News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License

Copyright © 2023 GhadiriNews (Ghadiri Soft).