پیام رسان ایتا

به نقل از پایگاه خبری ایران اکونومیست1402/3/745کد خبر 1402326614 دقیقه برای مطالعه

تنها عکس باقیمانده از «ون گوگ» در بزرگسالی


به بهانه برگزاری نمایشگاهی از منظره های پاریس در نقاشی های ون گوگ نگاهی داریم به تنها عکس به جای مانده از این هنرمند در بزرگسالی که اتفاقا در پاریس به ثبت رسیده است.


به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از آرت نیوزپیپر، نمایشگاه ون گوگ و آوانگارد: منظره مدرن (چهارده مه تا چهارم سپتامبر) در موسسه هنر شیکاگو برگزار شده است.


این نمایشگاه سپس در موزه ون گوگ در آمستردام از 13 اکتبر تا 14 ژانویه 2024 با عنوان متفاوت ون گوگ در امتداد سن ادامه پیدا می کند.


ون گوگ ستاره این نمایشگاه است، اما آثار او در کنار چهار نفر از همکاران آوانگاردش یعنی ژرژ سورا ، پل سینیاک ، امیل برنار و شارل آنگران به نمایش گذاشته خواهد شد.


با اینکه این هنرمندان نه در قالب یک گروه منسجم، بلکه هر کدام به طور انفرادی فعالیت می کردند، هر پنج نقاش یک محوطه یکسان در شمال غربی حومه پاریس، حوالی حومه  انییر-سور-سن را به عنوان سوژه نقاشی هایشان انتخاب کردند.


آنچه که این نقاشان را متحد می کرد تلاش آن ها برای یافتن سبک های جدید و مدرن نقاشی کردن بود.


با اینکه این نقاشان متفاوت کار می کردند، همگی مصمم بودند که سنت ها را بشکنند.


این نمایشگاه 24 تابلو نقاشی و پنج طراحی ون گوگ به همراه بیش از 50 اثر سایر هنرمندان را شامل می شود.


در نتیجه تحقیقات برای برگزاری این نمایشگاه مشخص شد که ون گوگ نقاشی کشیدن در حوالی انییر-سور-سن را در اوایل ماه مه سال 1887 آغاز کرد.


تا پایان جولای ون گوگ خلق 40 تابلو نقاشی را تمام کرده بود که این یعنی حدودا یک نقاشی در هر دو روز.  عکس بالا: پل کوربوآ اثر ون گوگ عکس پایین: کارت پستال پل کوربوآ ون گوگ که به منطقه انییر-سور-سن سفر کرده بود، آگاهانه مسیر همکارانش یعنی سورا ، سینیاک ، برنار و آنگران را که قبل تر در این مکان فعالیت کرده بودند را دنبال کرد.


ون گوگ با برادرش تئو در مون مارتر زندگی می کرد و با انییر-سور-سن 5کیلومتر فاصله داشت.


ون گوگ که سرعت زیادی در قدم زدن داشت، پس از یک ساعت به آنجا می رسید و تجهیزات نقاشی اش را مستقر می کرد.


او حین نقاشی کردن در انییر-سور-سن بیشتر بر اطراف رود، پل، کارخانه ها و بخار دودکش های آن ها، قایق ها، انعکاس تصاویر روی آب، جزیره ها، مکان های عمومی شلوغ پاریس و رستوران های محبوب تمرکز می کرد.


آخر هفته ها این مکان مملو از پاریسی هایی می شد که تلاش می کردند برای یک روز خارج از شهر استراحت کنند.


عکس امیل برنار و ون گوگ (1886 تا 1887) در مجموع دو عکس از ون گوگ به جای مانده که یکی از آن ها در 19سالگی و دیگری در دوران بزرگسالی و از پشت سر او به ثبت رسیده است.


ون گوگ در این عکس حین صحبت با دوست هنرمندش امیل برنار در کافه ای واقع در اطراف رودخانه و از پشت سر دیده می شود.


موقعیت مکانی این عکس به تازگی مشخص شده است: در نزدیکی انییر-سور-سن. برنارد، که نزدیکترین دوست ون گوگ بود، با پدر و مادرش در آسنیر زندگی می کرد.


با این حال، در طول کمپین نقاشی ون گوگ در فاصله مه-ژوئیه 1887، برنارد در برتانی بود.


بنابراین، اگرچه ون گوگ بعداً گاهی اوقات در کارگاه دوستش کار می کرد، اما در کمال تعجب به نظر نمی رسد که آن ها واقعاً کنار رودخانه با هم نقاشی کرده باشند.


اوج موفقیت ون گوگ در خلق نقاشی با موضوع سن ، سه تابلو سه گانه بود؛ مجموعه ای از نقاشی های منظره که هرکدام برای آویزان شدن به هم طراحی شده بودند.


آخرین تحقیقات نشان می دهد که یکی از این سه گانه ها منظره هایی در انییر-سور-سن را به تصویر می کشد.


نمایشگاه حال حاضر بر این نکته تاکید دارد که در حوالی انییر-سور-سن بود که ون گوگ قدم های استواری به سمت سبکی شاداب با رنگ های قدرتمند برداشت.


برای مشاهده کد تصویری اینجا ضربه بزنید
ثبت نظر
خوانندگان و همراهان پایگاه خبری قدیری نیوز، علاوه بر ثبت نظر، پیشنهادات و یا سوالات خود می توانید با ورود به گفتگوی زنده خبری در پیام رسان پایگاه خبری، مستقیما با سایر مخاطبین که هم اکنون در پیام رسان آنلاین هستند درباره موضوعات خبری تبادل نظر کنید. برای استفاده نیازی به ثبت نام ندارید.