• دلار آمریکا42,135
  • طلای 18 عیار2,472,500
  • اونس طلا1,949.00
  • نفت اوپک72.79
  • تبلیغات
  • گفتگوی خبری
  • مجله بانکی
  • بازار سرمایه
  • مجله سلامت
  • لرزه نگاری
  • خبر ویدئو
  • داغترین ها
  • پیشخوان
  • با وجود پوشش تحصیلی ...
  • نگاهی به� کاراکتر «امام خمینی(ره)» در سینما و تلویزیون/ ماجرای اعلامِ یک خبر� ناراحت کننده + فیلم
  • یک جایزه بین المللی دیگر برای «گیج گاه»
  • خبر مهم برای کارمندان/ سن بازنشستگی چه تغییری می کند؟
  • اهدای عضو بانوی اردبیلی به بیماران نیازمند جانی دوباره بخشید
  • نواهایی که در بدرقه «روح خدا» ماندگار شد/ عاشقانه ها و حسرت ها
  • مهم ترین حرکت امام(ره) ایجاد انسجام عمیق ملی بود/ از گسست ها باید بفهمیم که در کارکردها، هدف گذاری و ...
  • اهمیت رسیدگی به خانواده و توجه در انتخاب دوستان در بیان امام خمینی(ره)
  • واکنش آلمان به جذب خلبان های سابق آلمانی توسط چین
  • ببینید | لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده روسی در مورمانسک
  • سرمربی سابق تیم ملی: حالِ بسکتبال از لحاظ فنی خوب نیست/ »دمیر» نمی تواند در 3 ماه معجزه کند
  • بلومبرگ به نقل از الکسی رزنیکوف از اوکراین گفت که این پیشنهاد به نظر یک طرح روسی است
  • امروز زمین لرزه مسجد سلیمان (خوزستان) را لرزاند
  • ساعتی پیش زمین لرزه فراشبند (فارس) را لرزاند
  • بوفون و پارما از صعود به سری A بازماندند
  • کتاب «حاج آقا روح الله» در قم نقد و بررسی می شود
  • در بیست ودومین هفته اعتراضات در تل آویو ۹۵هزار نفر به خیابان آمدند
  • مصرف این مُسکن ها رو احساسات ما تاثیر می گذارد
  • شهید سلیمانی به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی را کارِ کارستان امام خمینی می ...
  • فیلم| بهترین لحظات مسی در پاری سن ژرمن
  • ۶۰ میلیارد ریال برای احداث مسکن مددجویان در رفسنجان هزینه شد

۶۰ میلیارد ریال برای احداث مسکن مددجویان در رفسنجان هزینه شد

زمین لرزه به بزرگی 3.2 در خوزستان, مسجد سلیمان

با وجود پوشش تحصیلی بالا، وضعیت عمق یادگیری دانش آموزان نامناسب است

به نقل از پایگاه خبری ایران اکونومیست1402/3/3کد خبر 1402388113

(تصویر شماره 1)
(تصویر شماره 2)

مشاور امور پژوهشی موزه ملی علوم و فناوری ایران با بیان این که در آخرین دوره تیمز و پرلز در بین 58 کشور، رتبه 54 را به دست آورده ایم؛ گفت: رتبه ایران در آزمون تیمز و پرلز نشان می دهد که علی رغم این که ما پوشش تحصیلی بالایی در ایران داریم، ولی نتوانستیم عمق یادگیری را حفظ کنیم و ما سال هاست که در این آزمون وضعیت خوبی نداریم..
به گزارش ایران اکونومیست،  دکتر فاطمه مهاجرانی امروز در نشست موزه ملی علوم و فناوری ایران که با موضوع موزه های علوم، پایداری و به زیستن به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، با بیان این که برای رفتن به سمت جامعه دانایی محور نیازمند توجه به سه سطح آموزش هستیم، گفت: آموزش سه سطح مختلف دارد؛ اولین سطح آموزش، Formal education است..
این نوع آموزش ساختارمند است و معمولاً در مدرسه اتفاق می افتد..
  وی با تاکید بر این که موزه ها در کارکرد جدیدشان می توانند به هر سه مدل آموزش توجه داشته باشند، گفت: یک جامعه زمانی دانایی محور می شود که به هر سه نوع آموزش توجه داشته باشد..
ولی به این سه سطح آموزش کمتر توجه کردیم..
مشاور امور پژوهشی موزه ملی علوم و فناوری ایران با اشاره به نقاط کلیدی در تعریف موزه ها، گفت: در تعریف جدید، چند موضوع به عنوان نقاط کلیدی موزه ها مطرح شده است..
از جمله این که موزه ها باید فراگیر، در دسترس و در مسیر پایداری باشند و بر اخلاقیات توجه داشته باشند..
آن چیزی که مهم است این است که موزه ها در این سه حوزه می توانند بر سه نوع آموزش نقش داشته باشند..
وی با بیان این که موزه ها می توانند در حوزه عدالت آموزشی نقش داشته باشند، گفت: همچنین موزه ها می توانند در انگیزش افراد موثر باشند..
محیط ها باید غنی باشد تا افراد را به سوال وادار کند..
مهاجرانی خاطر نشان کرد: مهم این است که موزه ها به گسترش عدالت آموزشی کمک کنند..
عدالت آموزشی با دو شاخص عمق یادگیری و پوشش تحصیلی قابل اندازه گیری است..
  وی به آزمون های تیمز و پرلز اشاره کرد و گفت: یکی از آزمون هایی که می تواند عمق یادگیری را نشان دهد، آزمون تیمز و پرلز است..
این آزمون علوم و ریاضی دانش آموزان در پایه چهارم و هشتم که پایه های مهمی هستند را می سنجد. در آخرین دوره تیمز و پرلز در بین 58 کشور، رتبه 54 را به دست آورده ایم و ما سال هاست که در این آزمون وضعیت خوبی نداریم..
مهاجرانی به مقایسه تعداد مدال های المپیاد دانش آموزی ایران و فنلاند پرداخت و گفت: ما 44 مدال المپیاد دانش آموزی به دست آوردیم، ولی فنلاند یک مدال داشته است..
فنلاند، 20 سال قبل از ما به المپیاد دانش آموزی پیوسته است و ما در حال حاضر بیش از 700 مدال به دست آورده ایم و سالانه کم تر از 25 مدال کسب نمی کنیم..
ولی با این وجود نتوانستیم آموزش را ملموس کنیم..
اگر آموزش ملموس نباشد، یادگیری معنادار اتفاق نمی افتد..
 وقتی یادگیری معنادار نباشد، دانش آموز توانایی جذر گرفتن دارد؛ ولی از ضرب و تفریق عاجز است..
وی تصریح کرد: موزه ها یکی از ساختارهای عدالت آموزشی هستند، موزه ها به توسعه عمق و سطح آموزش کمک می کند، دانش آموزان باید موزه ها را ببینند و لمس کنند..
 موزه ها باید آموزش تعاملی ایجاد کنند و افراد از این طریق یاد بگیرند..
آموزش متناسب باید با نیاز افراد طراحی شوند..
همچنین موزه ها باید به ارتباط درون فردی و برون فردی کمک کنند..
موزه ها باید کمک کنند تا کارکردهای اخلاقی و اجتماعی ایجاد شوند..
مشاور امور پژوهشی موزه ملی علوم و فناوری ایران خاطر نشان کرد: دانش آموزان باید بدانند که ما بدهکار جامعه هستیم؛ نه طلبکار جامعه.  مگر ما برای اجتماع چه کردیم که آنقدر از آن طلب داریم..
(تصویر شماره 1)
(تصویر شماره 2)
در این نشریه:

اطلاع از زمین لرزه ها (زلزله ها) در ایران

پیش بینی زلزله

تحلیل تکنیکال سهام و بازار بورس

محاسبه دیرکرداقساط بانکی

محاسبه اقساط و سود وام بانکی

پیش بینی نوسان قیمت دلار، طلا و سکه، ...

رپورتاژ های نشر یافته در این نشریه

به اشتراک بگذارید
امتیاز دهید(3.5)
آیا این صفحه مفید بود؟
برای مشاهده کد تصویری اینجا ضربه بزنید
ثبت نظر
خوانندگان و همراهان پایگاه خبری قدیری نیوز، علاوه بر ثبت نظر، پیشنهادات و یا سوالات خود می توانید با ورود به گفتگوی زنده خبری در پیام رسان نشریه، مستقیما با سایر مخاطبین نشریه که هم اکنون در پیام رسان آنلاین هستند درباره موضوعات خبری تبادل نظر کنید. برای استفاده نیازی به ثبت نام ندارید.
ورود به تالار گفتگو زنده

این نشریه

  • منابع خبری
  • شناسنامه
  • ارتباط با ما
  • RSS

شبکه های اجتماعی

  • فیس بوک
  • توییتر
  • لینکدین

نشریه در پیام رسان ها

  • واتس اپ
  • بله
  • گپ
  • آی گپ
  • روبیکا

نشریه را ببینید.

  • آپارات
  • نماشا
  • تماشا
  • دالفک
  • میهن ویدئو
  • نمایش

نشریه را بشنوید (پادکست).

  • Apple
  • Google
  • Anchor
  • Podbean
  • Buzzsprout
نماد تجارت الکترونیکی

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری قدیری نیوز بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

Ghadiri News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License

Copyright © 2023 GhadiriNews (Ghadiri Soft).