به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور گفت : اوایل فروردین سال جاری شکایتی مبنی بر کلاهبرداری تلفنی به شیوه کارت به کارت به معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری ارجاع شد و پرونده طرح شده برای رسیدگی تخصصی در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم قرار گرفت.


او توضیح داد: کارآگاهان با توجه به اظهارات شاکی مشغول جمع آوری اطلاعات بودند که پرونده ای از شهر قم در خصوص کلاهبرداری به شیوه کارت به کارت به اداره چهاردهم ارجاع شد که کارآگاهان در پالایش های اطلاعاتی متوجه شدند متهم تحت تعقیب، همان متهم پرونده اداره چهاردهم می باشد.


معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی، یکی از متهمان پرونده که همان صاحب حسابی بود که وجوه کلاهبرداری به حساب او واریز می شد، با هماهنگی های قضائی در شهر قم دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به پلیس آگاهی تهران انتقال یافت.


این مقام انتظامی افزود : در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی محل تردد متهم اصلی پرونده در خیابان مولوی شناسایی و کارآگاهان اداره چهاردهم موفق شدند وی را که جوانی 34ساله بود هنگام ملاقات با همدستش دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت .


او با اشاره به اینکه متهم در همان بدو ورود به اداره چهاردهم به بزه انتسابی اعتراف و اظهار داشت با وجود اینکه این شیوه از کلاهبرداری قدیمی شده است ولی شهروندانی هستند که با یک تماس تلفنی فریب می خورند و باور می کنند که از صدا و سیما با آنها تماس گرفته شده و برنده قرعه کشی شده اند .


جهانگیر تقی پور در پایان گفت : هر دو متهم به 10فقره کلاهبرداری تلفنی به شیوه کارت به کارت به ارزش 2 میلیارد ریال در شهرهای قم و تهران اعتراف کردند و متهمان با دستور قضائی در اختیار پلیس آگاهی قم قرار گرفتند.