به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با حمله به معترضانی که خواستار کناره گیری وی هستند آنها را متهم کرد که در حال پایمال کردن دموکراسی بوده و رسانه های اسرائیلی نیز به تشویق آنها می پردازند.


نتانیاهو که در ماه می برای پنجمین بار پیاپی به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتخاب شد، اغلب از تبعیض های رسانه ها علیه خود، انتقاد کرد..


هزاران نفر طی روزهای اخیر در خیابان های سرزمین های اشغالی از جمله در برابر منزل نتانیاهو در قدس اشغالی تجمع کرده و علیه فساد وی و همچنین شرایط وخیم اقتصادی این رژیم که در پی شیوع ویروس کرونا ایجاد شده، تظاهرات کردند.


نتانیاهو که رهبری حزب راستگرای لیکود را بر عهده دارد تمامی اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرده است.


نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در نشست کابینه صحبت می کرد، با انتقاد از معترضان و رسانه ها گفت «در حالی که تظاهرات کنندگان کارزار خود را به عنوان تلاشی برای حفظ دموکراسی معرفی می کنند اما من این را تلاشی برای پایمال کردن دموکراسی می بینم.»


وی با تشبیه رسانه های این رژیم به رسانه های کره شمالی ادامه داد: «این تظاهرات توسط رسانه ها تغذیه می شود.»


نتانیاهو با اشاره به رسانه های این رژیم گفت: «آنها تظاهرات را گزارش نمی کنند، آنها در این تظاهرات مشارکت دارند و به آتش آن می افزایند.»


نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت :هیچ کسی به دنبال محدود کردن تظاهراتی با حضور اکثریت جوانان ، نیست.


نتانیاهو که 70 سال دارد از سال 1996 تا 1996 نخست وزیر این رژیم بوده و پس از آن از سال 2009 تا کنون نیز نخست وزیر این رژیم مانده است.


نظرسنجی های اخیر حاکی از آن است که محبوبیت وی کاهش یافته است.