به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی با رعایت پروتکل های بهداشتی در جمع اصحاب رسانه قرار گرفت و اظهار داشت: یک پای ثابت موفقیتی که امروز برای ورزش اصفهان حاصل شده، همراهی و حمایت اصحاب رسانه بوده است.


محمد طباطبایی اظهار داشت: از ابتدای فعالیتم در این سمت بر تدوین برنامه تاکید داشتم به همین دلیل به تشکیل شورای راهبردی ورزش پرداخته و از اهالی ورزش از جمله مدیران و تحصیلکردگان این رشته دعوت کردیم تا در این شورا حضور پیدا کنند.


وی افزود: همچنین چند تن از اهالی رسانه را به نمایندگی از دیگر اعضا دعوت کردیم تا در این شورا حضور پیدا کرده و نقطه نظرات خود را بیان کنند. در همین راستا مسعود افشاری خبرنگار ورزشی شناخته شده اصفهان و پسر مرحوم عباس افشاری که از سردمداران ورزشی نویس در اصفهان بود را به عنوان مشاور خود انتخاب کردم تا پل ارتباطی اداره کل ورزش و جوانان و اصحاب رسانه باشد.


طباطبایی گفت: با وجود بحران کرونا و شرایط دشواری که حاکم بود از امکانات سخت افزاری و وضعیت موجود ورزش اصفهان بازدید میدانی انجام دادیم تا بتوانیم برآورد لازم را برای برنامه ریزی داشته باشیم.


وی افزود: البته در حوزه جوانان نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و برنامه های فرهنگی قابل توجهی تدوین کرده ایم.


طباطبایی تاکید کرد: معتقدم ورزش به مثابه یک دوی امدادی است و هرکسی به فراخور توانایی های خود در پیشبرد و موفقیت آن سهم دارد اما چشم انداز همه اعتلای ورزش بوده و در همین مسیر ریل گذاری شده است.


وی افزود: در همین راستا مدیران قبلی اداره ورزش و جوانان، روسای هیئت های ورزشی، مدیران باشگاه ها و غیره در همین راستا تلاش و فعالیت داشته اند. البته شاید نواقص و نقدهایی هم وجود داشته باشد که درصدد هستیم با سیاست گذاری های کلان و ترسیم چشم انداز روشن برای ورزش اصفهان به ضرب آهنگ مشترکی برسیم.


مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به تجربه حضورم در بدنه این اداره کل، بر اساس برنامه راهبردی تدوین شده در زمان دکتر خدابخش و سند آمایش زمان دکتر جواهری و تجربیاتی که خودمان داشتیم برنامه راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان را تدوین کرده و در اختیار استاندار اصفهان قراردادیم که در ادامه مورد تایید ایشان واقع شد. امیدواریم در شورای راهبردی نیز این برنامه مورد تأیید واقع شود که تا کنون با بررسی تنگناها و مشکلات ورزش همگانی و قهرمانی استان به یک جمع بندی خوب و قابل قبول رسیده ایم.


وی تاکید کرد: بنا داریم بر اساس شرایط بحرانی موجود به واسطه کرونا، توسعه ورزش همگانی و تحرک بیش از پیش آحاد جامعه با تمریناتی در منزل را در اسرع وقت در اختیار جامعه ورزش قرار دهیم.


طباطبایی تصریح کرد: در همین راستا تدوین برنامه و اهداف بلند مدت اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان را نیز مد نظر داریم تا در قالب یک برنامه و استراتژی راهبردی قابل ارائه باشد و این امر را در جلسه سوم شورای راهبردی که هفته آینده برگزار خواهد شد پیگیری می کنیم.


وی ادامه داد: اعتقاد راسخ داریم که تمام برنامه های تدوین شده روی کاغذ به مرحله اجرا برسند و نقاط ضعف و قوتشان را در عمل بسنجیم. ضمن اینکه این آمادگی را داریم در صورت مواجهه با ضعف در هر قسمت برنامه استراتژی را تغییر دهیم.


طباطبایی افزود: اگر ورزش اصفهان جایگاه قابل توجهی دارد به این علت است که عملکرد اداره کل، باشگاه های ورزشی، هیئت ها و همه به خوبی رصد شده است. و یکی از پایه های ثابت موفقیت و جایگاه امروز ورزش استان اصحاب رسانه هستند.