پیام رسان ایتا

به نقل از وزارت آموزش و پرورش1399/10/2425کد مقاله 1399a1083804 دقیقه برای مطالعه

فعالیت 684 شورا در سطح کشور و اتخاذ بیش از 30 هزار تصمیم در شرایط کرونا

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از تامین اعتباری 1800 میلیارد تومان از مواد درآمد شوراهای آموزش و پرورش و فعالیت 684 شورا در سطح کشور و اتخاذ بیش از 30 هزار تصمیم در شرایط کرونا که بیش از 75 درصد این تصمیم ها اجرایی شده است، خبر داد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی خبر داد؛
تامین اعتباری 1800 میلیارد تومان از مواد درآمد شوراها/ فعالیت 684 شورا در سطح کشور و اتخاذ بیش از 30 هزار تصمیم در شرایط کرونا
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از تامین اعتباری 1800 میلیارد تومان از مواد درآمد شوراهای آموزش و پرورش و فعالیت 684 شورا در سطح کشور و اتخاذ بیش از 30 هزار تصمیم در شرایط کرونا که بیش از 75 درصد این تصمیم ها اجرایی شده است، خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شهریار فولادوند در همایش هفته شوراهای آموزش و پرورش که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و در  ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و متمایز ترین نهاد فرهنگ‌ساز کشور در زمینه دستیابی به موفقیت‌های مختلف در بخش‌ها است، گفت: زمانی می‌توانیم نقطه عزیمت به سمت توسعه پایدار داشته باشیم که آغاز آن در تربیت انسان‌ها و در مجموعه آموزش و پرورش باشد. شوراهای آموزش و پرورش به عنوان بازوان قدرتمندی برای تحقق ماموریت‌های این مجموعه نقش موثری در نظارت ذینفعان دارند. 


فولادوند با بیان اینکه امروز به ادعای تمام متخصصان حوزه اجتماعی، افراد آنگونه عمل می‌کنند که می‌آموزند، گفت: اگر به دنبال دستیابی به این جامعه باشیم آغاز این نقطه برخورداری از آموزش و پرورش پویا و کارآمد است.  وی ادامه داد: استان‌ها دائماً در معرض موقعیت‌های جدید قرار می‌گیرند و لازمه قرارگیری در شرایط جدید کسب توانمندی است و انسان‌ها باید آموزش لازم را برای کسب مهارت در خود ایجاد کنند. 


رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: کرونا یک تجربه نوپدید بود که آموزش و پرورش را تحت تاثیر خود قرار داد و روند آموزش و تربیت را به تعطیلی کشاند اما آموزش و پرورش در پرتوی مشارکت علیرغم تمام سختی‌ها در مواجهه با این معضل یک تصمیم راهگشا گرفت و مدرسه و کلاس درس را به دل خانواده‌ها کوچ داد که این موضوع مهم جلوه ای از مشارکتی است. 


وی با بیان اینکه شاه‌بیت مشارکت در نظام تعلیم و تربیت، شوراهای آموزش و پرورش است، افزود: بررسی موضوع نگاه به شوراهای آموزش و پرورش نشان داده است، هر فردی که به دنبال مشارکت است در ذهنش مسئله یاری می‌آید. ما متولیان تعلیم و تربیت بر این باور هستیم که باید تعامل دستگاهی برای رسیدن به اهداف داشته باشیم و تشکیل ترکیبی هم‌افزا دهیم با این رویکرد مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در حال تدوین نظام جامع مشارکت است. 


فولادوند افزود: امروزه در شرایطی از اهتمام و تلاش اعضای شورای آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت تجلیل می‌کنیم که برخی شرایط مانع از تاثیرگذاری برنامه‌ها است؛ به طور مثال بعد از گذشت 27 سال از تصویب قانون شوراها، این دستگاه‌ها در عمل با تکالیف خود فاصله دارند.   وی با بیان اینکه پیش نویس اصلاحیه لایحه قانون شوراها به زودی ارائه می‌شود، گفت: باور داریم که اهتمام اعضای فرهیخته شورا توانسته نقش موثری در حل مسائل با نگاه به بوم نقش آفرینی کند. 


وی درباره عملکرد شوراها در سال 98 عنوان کرد: علیرغم شرایط سخت کشور بیش از 1800 میلیارد تومان از مواد درآمد شوراها از منابع اعتباری تامین شد و 684 شورا در سطح کشور منشا اتخاذ بیش از 30 هزار تصمیم بودند که از این تعداد بیش از سه چهارم اجرایی شده است. 


وی گفت: زیست‌بوم جدید کرونا باعث شد مشارکت و ظرفیت شوراها به مدد بیایند و برای صیانت از سلامت دانش‌آموزان و دسترسی آنان به مواد آموزشی مسیر را میسر کنند. 


فولادوند در پایان اظهار کرد: 166 جلسه شوراهای آموزش و پرورش با همت استانداران تشکیل شده و هزار مصوبه از این جلسات راهگشای آموزش و پرورش شده است.


برای مشاهده کد تصویری اینجا ضربه بزنید
ثبت نظر
خوانندگان و همراهان پایگاه خبری قدیری نیوز، علاوه بر ثبت نظر، پیشنهادات و یا سوالات خود می توانید با ورود به گفتگوی زنده خبری در پیام رسان پایگاه خبری، مستقیما با سایر مخاطبین که هم اکنون در پیام رسان آنلاین هستند درباره موضوعات خبری تبادل نظر کنید. برای استفاده نیازی به ثبت نام ندارید.