برگزاری اختتامیه سومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه شیراز
به نقل از خبرگزاری ایسنا1399/12/5کد خبر 1399c204816
آیین اختتامیه و معرفی و قدردانی از برگزیدگان «سومین جشنوارهی نشریات دانشجویی دانشگاه شیراز»، بههمت معاونت فرهنگی اجتماعی این دانشگاه بهصورت مجازی برگزار شد.
(تصویر شماره 1)
ایسنا/فارس آیین اختتامیه و معرفی و قدردانی از برگزیدگان «سومین جشنوارهی نشریات دانشجویی دانشگاه شیراز»، بههمت معاونت فرهنگی اجتماعی این دانشگاه بهصورت مجازی برگزار شد.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیراز، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره نشریات دانشجویی این دانشگاه، گفت: نشریات عرصهی بسیار وسیع علمی، فرهنگی، سیاسی و... است و بههمین دلیل تقریبا تمام فعالیتهای دانشگاهی را میتواند پوشش دهد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، واعظی با تاکید بر اهیمت نشریات دانشجویی، افزود: دانشگاه شیراز یکی از دانشگاههای برتر در حوزهی نشریات دانشجویی کشور است که سال گذشته با کسب 27 رتبهی ملی در یازدهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی تیتر 11، صدرنشین وزارت عتف شد.
او اضافه کرد: طی روزهای گذشته نیز با همت دانشجویان تلاشگر مطبوعاتی و خانهی نشریات، دانشگاه شیراز یکبار دیگر با ارسال 2401 اثر به دوازدهمین جشنوارهی سراسری رسانه و نشریات دانشجویی تیتر 12، صدرنشین دانشگاههای وزارت عتف در حوزهی مشارکت در این جشنواره شد.
نشریات دانشجویی برآیند دانش، خلاقیت و اندیشهی پرشورترین دانشجویان است
مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف نیز در این مراسم ضمن قدردانی از دستاندرکاران دانشگاه شیراز برای برگزاری این جشنواره، گفت: اگرما بخواهیم بهصورت ویژه به دانشگاه بهعنوان کانون مولد عقلانیت و خردورزی و قلب تپندهی جامعه نگاه کنیم، ناگزیریم که در جامعه نگاه فرهنگی حاکم کنیم؛ نگاهی که جامع و تأثیرگذار باشد؛ از این منظر دانشگاه صرفا محل آموزش نمیتواند باشد.
عسکری گفت: در حوزهی فرهنگی، بهویژه در این در دوران کرونایی باید زیرساختهای فرهنگی را به سمتی هدایت کنیم که شاهد حداکثر حضور دانشجویان در حوزهی فرهنگی اجتماعی باشیم.
مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف تأکید کرد: اگر امنای دانشگاهها بتوانند در کنار تقویت سرمایهی علمی دانشگاه به سرمایههای فرهنگی توجه داشته باشند، دانشگاهها از اقتدار بیشتری برخوردار خواهند بود.
عسکری افزود: اگر دانشگاههای نسل سوم و چهارم که دانشگاههایی جامعهمحورند؛ محصول بازنگری در نقش و کارکرد دانشگاههای سنتی است؛ دانشگاههای اجتماعی نیز محصول ارتقا و تکامل ساختارهای فرهنگی و اجتماعی برای ایفای نقش و رسالت راهبردی دانشگاه در نیل به مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان است.
وی با بیان اینکه: جهتگیری کلان دانشگاه اجتماعی در حوزهی مأموریتها کارآمد و کارآفرینساختن گروههای دانشجویی، ازطریق اصلاح ساختارها، توسعهی آموزش و ارتقای بهرهوری است؛ افزود: از این منظر ما باید بهعنوان کارگزاران حوزهی فرهنگی اجتماعی به توسعهی مشارکت و رقابت قانونمند دانشجویان، ذیل قانون و جلوگیری از آسیبپذیری نخبگان، فرهنگی علمی، فکری دانشگاه و... توجه کنیم و یکی از حوزههایی که میتواند در این زمینه نقش بسیار برجستهای ایفا کند؛ نشریات دانشجویی است.
مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشریات دانشجویی را برآیند دانش، خلاقیت و اندیشهی دانشجویان یا به تعبیر دیگر پرشورترین دانشجویان دانشگاه معرفی کرد که دل در گرو اعتلای دانشگاه و جامعهی خود دارند.
نشریات دانشجویی زمینهساز توسعهی گفتمان نقد است
مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز نیز گفت: یکی از ارکان اصلی فعالیتهای فرهنگی در بستر جامعه، بهویژه دانشگاهها، نشریات است که در حوزههای گوناگون و با اهداف مختلف فعالیت میکنند.
واعظی افزود: از عوامل مهم بسط فرهنگی، بحث توسعهی گفتمان نقد و نقدپذیریست که در دانشگاه این موضوع با فعالیت نشریات خود را پررنگتر نشان میدهد؛ چراکه نیروی انسانی نسل آینده را در دانشگاه پرورش میدهیم و اگر این رشد و نمو در دانشگاه شکل بگیرد، بهتبع آن در جامعه نیز شکل خواهد گرفت.
رئیس شورای سیاستگذاری جشنوارهی نشریات دانشجویی در ادامه به تاریخچهی انتشار نشریات در دانشگاه شیراز اشاره و اضافه کرد: نخستین نشریهی دانشگاه شیراز، همزمان با تشکیل دانشگاه و به نام دانشکدهی پیراپزشکی و ذیل موضوع پزشکی منتشر شده است.
مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: نشریات دانشجویی در دو حوزهی برونداد درونی دانشگاه و برونداد بیرونی دانشگاه خود را نشان میدهند؛ در محور درونی دانشگاهی، شاهد مسائلی چون گفتمان نقد و انتقاد، آگاهیبخشی و مهارتافزایی هستیم و در بعد بروندانشگاهی نشریات نیز شاهد مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و.... هستیم که نشاندهندهی رشد و بلوغ دانشگاه است.
واعظی افزود: موضوع مهمی که از بررسی نشریات دیده میشود؛ این است که نشریههای دانشجویی اغلب به سمت تحلیل رفته و از تبلیغ و انعکاس صرف اخبار پرهیز کردهاند.
مسئول خانهی نشریات و دبیر سومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه شیراز نیز، ضمن تبریک به برگزیدگان جشنواره، درخصوص روند اهداف برگزاری این برنامه توضیح داد.
سیاحپور گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی در دانشگاه شیراز، بهعنوان سیاستگذار و پشتیبان نشریات دانشجویی در راستای پویایی دانشگاه، توسعهی کمی و کیفی مطبوعات دانشجویی، ارائهی الگوهای موفق نشریات به دانشجویان، کشف و شناسایی استعدادهای برتر دانشجویان، ایجاد بستر گفتوگو و تعامل سازنده بین فعالان نشریات دانشجویی و شناساندن بیش از پیش ظرفیتهای نشریات دانشجویی به مسئولان دانشگاهی، استانی و کشوری، اقدام به برگزاری سومین جشنواره نشریات دانشجویی کرد.
دبیر سومین جشنوارهی نشریات دانشجویی افزود: در این دوره از جشنواره، از برگزیدگان در 54محور در قالب 72بخش و 5حوزهی رقابتی شامل: نشریات برتر، آثار برتر، بخش ویژه، بخش مجازی و نشریات منتخب معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز قدردانی شد.
سیاحپور گفت: در این جشنواره، 2714 اثر از 209 نشریه، در 5حوزهی نشریات برگزیده، آثار برگزیده، بخش ویژه و بخش مجازی و 786 نشریه در حوزهی نشریات شایستهی تقدیر ویژه و منتخب معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شیراز به دبیرخانه جشنواره ارائه شد که از این تعداد 18 اثر در بخش نشریه اولیهای عمومی؛ 16 اثر در نشریه اولیهای علمی؛ 22 اثر در نشریات سیاسی؛ 17 اثر در نشریات اجتماعی؛ 8 اثر در نشریات اقتصادی؛ 7 اثر در نشریات هنری؛ 9 اثر در نشریات دینی و قرآنی؛ 4 اثر در نشریات ادبی؛ 17 اثر در نشریات فرهنگی؛ 5 اثر در نشریات صنفی؛ 3 اثر در زبان های خارجی؛ 4 اثر در زبانهای محلی؛ 25 اثر در نشریات علمی علوم انسانی؛ 23 اثر در نشریات علمی کشاورزی و دامپزشکی؛ 6 اثر در نشریات علمی فنی و مهندسی؛ 3 اثر در نشریات علمی هنر و معماری؛ 6 اثر در نشریات علمی علوم پایه؛ 16 اثر در نشریات عمومی؛ 606 اثر در تیتر؛ 75 اثر در خبر؛ 111 اثر در گزارش؛ 123 اثر در مصاحبه؛ 98 اثر در طرح؛ 7 اثر در کاریکاتور؛ 16 اثر در طنز؛ 388 اثر در سرمقاله و یادداشت؛ 47 اثر در عکس؛ 75 اثر در طرح روی جلد؛ 83 اثر درگرافیک و صفحه آرایی؛ 20 اثر در مقاله دینی و قرآنی؛ 25 اثر در مقاله هنری؛ 65 اثر در مقاله فرهنگی؛ 67 اثر در مقاله اجتماعی؛ 82 اثر در مقاله سیاسی؛ 47 اثر در مقاله ادبی؛ 34 اثر در مقاله اقتصادی؛ 8 اثر در مقاله صنفی؛ 57 اثر در مقاله علمی علوم انسانی؛ 52 اثر در مقاله علمی کشاورزی و دامپزشکی؛ 19 اثر در مقاله علمی فنی و مهندسی؛ 31 اثر در مقاله علمی هنر و معماری؛ 22 اثر در مقاله علمی علوم پایه؛ 28 اثر در محور مقاومت، شهادت، دیپلماسی؛ 122 اثر در محور محیط زیست و توسعه پایدار؛ 37 اثر در محور اخلاق حرفه ای؛ 66 اثر در محور آسیب های اجتماعی؛ 42 اثر در محور تولید ایرانی، کیفیت، رقابت؛ 48 اثر در محور هویت ملی، انسجام ملی؛ 2 اثر در سایت و وبلاگ، 1 اثر در نشریات چندرسانه ای؛ 1 اثر در نشریات صوتی و 786 اثر در بخش نشریات شایسته تقدیر ویژه و منتخب معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز بودند.
دبیر سومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: داوری آثار در شیراز و تهران توسط 8 داور به ریاست آقای هوشنگ قلندری، طی چند مرحله انجام شد و درنهایت اصحاب نشریات، موفق به کسب 312 رتبه برتر شدند.
به گزارش ایسنا، هم اینک بیش از 220 نشریه در زمینههای فرهنگی، اجتماعی، هنری، سیاسی، اقتصادی، ادبی، قرآنی، ورزشی، طنز و ... از دانشگاه شیراز مجوز گرفتهاند و در این بین 150 نشریه فعال است.
دانشگاه شیراز سال گذشته در جشنواره تیتر 11 و امسال هم در جشنواره دانشجویی تیتر 12 موفق به کسب عناوین برتر شده است.
انتهای پیام
ایسنا/فارس آیین اختتامیه و معرفی و قدردانی از برگزیدگان «سومین جشنوارهی نشریات دانشجویی دانشگاه شیراز»، بههمت معاونت فرهنگی اجتماعی این دانشگاه بهصورت مجازی برگزار شد.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیراز، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره نشریات دانشجویی این دانشگاه، گفت: نشریات عرصهی بسیار وسیع علمی، فرهنگی، سیاسی و... است و بههمین دلیل تقریبا تمام فعالیتهای دانشگاهی را میتواند پوشش دهد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، واعظی با تاکید بر اهیمت نشریات دانشجویی، افزود: دانشگاه شیراز یکی از دانشگاههای برتر در حوزهی نشریات دانشجویی کشور است که سال گذشته با کسب 27 رتبهی ملی در یازدهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی تیتر 11، صدرنشین وزارت عتف شد.
او اضافه کرد: طی روزهای گذشته نیز با همت دانشجویان تلاشگر مطبوعاتی و خانهی نشریات، دانشگاه شیراز یکبار دیگر با ارسال 2401 اثر به دوازدهمین جشنوارهی سراسری رسانه و نشریات دانشجویی تیتر 12، صدرنشین دانشگاههای وزارت عتف در حوزهی مشارکت در این جشنواره شد.
نشریات دانشجویی برآیند دانش، خلاقیت و اندیشهی پرشورترین دانشجویان است
مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف نیز در این مراسم ضمن قدردانی از دستاندرکاران دانشگاه شیراز برای برگزاری این جشنواره، گفت: اگرما بخواهیم بهصورت ویژه به دانشگاه بهعنوان کانون مولد عقلانیت و خردورزی و قلب تپندهی جامعه نگاه کنیم، ناگزیریم که در جامعه نگاه فرهنگی حاکم کنیم؛ نگاهی که جامع و تأثیرگذار باشد؛ از این منظر دانشگاه صرفا محل آموزش نمیتواند باشد.
عسکری گفت: در حوزهی فرهنگی، بهویژه در این در دوران کرونایی باید زیرساختهای فرهنگی را به سمتی هدایت کنیم که شاهد حداکثر حضور دانشجویان در حوزهی فرهنگی اجتماعی باشیم.
مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف تأکید کرد: اگر امنای دانشگاهها بتوانند در کنار تقویت سرمایهی علمی دانشگاه به سرمایههای فرهنگی توجه داشته باشند، دانشگاهها از اقتدار بیشتری برخوردار خواهند بود.
عسکری افزود: اگر دانشگاههای نسل سوم و چهارم که دانشگاههایی جامعهمحورند؛ محصول بازنگری در نقش و کارکرد دانشگاههای سنتی است؛ دانشگاههای اجتماعی نیز محصول ارتقا و تکامل ساختارهای فرهنگی و اجتماعی برای ایفای نقش و رسالت راهبردی دانشگاه در نیل به مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان است.
وی با بیان اینکه: جهتگیری کلان دانشگاه اجتماعی در حوزهی مأموریتها کارآمد و کارآفرینساختن گروههای دانشجویی، ازطریق اصلاح ساختارها، توسعهی آموزش و ارتقای بهرهوری است؛ افزود: از این منظر ما باید بهعنوان کارگزاران حوزهی فرهنگی اجتماعی به توسعهی مشارکت و رقابت قانونمند دانشجویان، ذیل قانون و جلوگیری از آسیبپذیری نخبگان، فرهنگی علمی، فکری دانشگاه و... توجه کنیم و یکی از حوزههایی که میتواند در این زمینه نقش بسیار برجستهای ایفا کند؛ نشریات دانشجویی است.
مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشریات دانشجویی را برآیند دانش، خلاقیت و اندیشهی دانشجویان یا به تعبیر دیگر پرشورترین دانشجویان دانشگاه معرفی کرد که دل در گرو اعتلای دانشگاه و جامعهی خود دارند.
نشریات دانشجویی زمینهساز توسعهی گفتمان نقد است
مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز نیز گفت: یکی از ارکان اصلی فعالیتهای فرهنگی در بستر جامعه، بهویژه دانشگاهها، نشریات است که در حوزههای گوناگون و با اهداف مختلف فعالیت میکنند.
واعظی افزود: از عوامل مهم بسط فرهنگی، بحث توسعهی گفتمان نقد و نقدپذیریست که در دانشگاه این موضوع با فعالیت نشریات خود را پررنگتر نشان میدهد؛ چراکه نیروی انسانی نسل آینده را در دانشگاه پرورش میدهیم و اگر این رشد و نمو در دانشگاه شکل بگیرد، بهتبع آن در جامعه نیز شکل خواهد گرفت.
رئیس شورای سیاستگذاری جشنوارهی نشریات دانشجویی در ادامه به تاریخچهی انتشار نشریات در دانشگاه شیراز اشاره و اضافه کرد: نخستین نشریهی دانشگاه شیراز، همزمان با تشکیل دانشگاه و به نام دانشکدهی پیراپزشکی و ذیل موضوع پزشکی منتشر شده است.
مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: نشریات دانشجویی در دو حوزهی برونداد درونی دانشگاه و برونداد بیرونی دانشگاه خود را نشان میدهند؛ در محور درونی دانشگاهی، شاهد مسائلی چون گفتمان نقد و انتقاد، آگاهیبخشی و مهارتافزایی هستیم و در بعد بروندانشگاهی نشریات نیز شاهد مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و.... هستیم که نشاندهندهی رشد و بلوغ دانشگاه است.
واعظی افزود: موضوع مهمی که از بررسی نشریات دیده میشود؛ این است که نشریههای دانشجویی اغلب به سمت تحلیل رفته و از تبلیغ و انعکاس صرف اخبار پرهیز کردهاند.
مسئول خانهی نشریات و دبیر سومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه شیراز نیز، ضمن تبریک به برگزیدگان جشنواره، درخصوص روند اهداف برگزاری این برنامه توضیح داد.
سیاحپور گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی در دانشگاه شیراز، بهعنوان سیاستگذار و پشتیبان نشریات دانشجویی در راستای پویایی دانشگاه، توسعهی کمی و کیفی مطبوعات دانشجویی، ارائهی الگوهای موفق نشریات به دانشجویان، کشف و شناسایی استعدادهای برتر دانشجویان، ایجاد بستر گفتوگو و تعامل سازنده بین فعالان نشریات دانشجویی و شناساندن بیش از پیش ظرفیتهای نشریات دانشجویی به مسئولان دانشگاهی، استانی و کشوری، اقدام به برگزاری سومین جشنواره نشریات دانشجویی کرد.
دبیر سومین جشنوارهی نشریات دانشجویی افزود: در این دوره از جشنواره، از برگزیدگان در 54محور در قالب 72بخش و 5حوزهی رقابتی شامل: نشریات برتر، آثار برتر، بخش ویژه، بخش مجازی و نشریات منتخب معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز قدردانی شد.
سیاحپور گفت: در این جشنواره، 2714 اثر از 209 نشریه، در 5حوزهی نشریات برگزیده، آثار برگزیده، بخش ویژه و بخش مجازی و 786 نشریه در حوزهی نشریات شایستهی تقدیر ویژه و منتخب معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شیراز به دبیرخانه جشنواره ارائه شد که از این تعداد 18 اثر در بخش نشریه اولیهای عمومی؛ 16 اثر در نشریه اولیهای علمی؛ 22 اثر در نشریات سیاسی؛ 17 اثر در نشریات اجتماعی؛ 8 اثر در نشریات اقتصادی؛ 7 اثر در نشریات هنری؛ 9 اثر در نشریات دینی و قرآنی؛ 4 اثر در نشریات ادبی؛ 17 اثر در نشریات فرهنگی؛ 5 اثر در نشریات صنفی؛ 3 اثر در زبان های خارجی؛ 4 اثر در زبانهای محلی؛ 25 اثر در نشریات علمی علوم انسانی؛ 23 اثر در نشریات علمی کشاورزی و دامپزشکی؛ 6 اثر در نشریات علمی فنی و مهندسی؛ 3 اثر در نشریات علمی هنر و معماری؛ 6 اثر در نشریات علمی علوم پایه؛ 16 اثر در نشریات عمومی؛ 606 اثر در تیتر؛ 75 اثر در خبر؛ 111 اثر در گزارش؛ 123 اثر در مصاحبه؛ 98 اثر در طرح؛ 7 اثر در کاریکاتور؛ 16 اثر در طنز؛ 388 اثر در سرمقاله و یادداشت؛ 47 اثر در عکس؛ 75 اثر در طرح روی جلد؛ 83 اثر درگرافیک و صفحه آرایی؛ 20 اثر در مقاله دینی و قرآنی؛ 25 اثر در مقاله هنری؛ 65 اثر در مقاله فرهنگی؛ 67 اثر در مقاله اجتماعی؛ 82 اثر در مقاله سیاسی؛ 47 اثر در مقاله ادبی؛ 34 اثر در مقاله اقتصادی؛ 8 اثر در مقاله صنفی؛ 57 اثر در مقاله علمی علوم انسانی؛ 52 اثر در مقاله علمی کشاورزی و دامپزشکی؛ 19 اثر در مقاله علمی فنی و مهندسی؛ 31 اثر در مقاله علمی هنر و معماری؛ 22 اثر در مقاله علمی علوم پایه؛ 28 اثر در محور مقاومت، شهادت، دیپلماسی؛ 122 اثر در محور محیط زیست و توسعه پایدار؛ 37 اثر در محور اخلاق حرفه ای؛ 66 اثر در محور آسیب های اجتماعی؛ 42 اثر در محور تولید ایرانی، کیفیت، رقابت؛ 48 اثر در محور هویت ملی، انسجام ملی؛ 2 اثر در سایت و وبلاگ، 1 اثر در نشریات چندرسانه ای؛ 1 اثر در نشریات صوتی و 786 اثر در بخش نشریات شایسته تقدیر ویژه و منتخب معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز بودند.
دبیر سومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: داوری آثار در شیراز و تهران توسط 8 داور به ریاست آقای هوشنگ قلندری، طی چند مرحله انجام شد و درنهایت اصحاب نشریات، موفق به کسب 312 رتبه برتر شدند.
به گزارش ایسنا، هم اینک بیش از 220 نشریه در زمینههای فرهنگی، اجتماعی، هنری، سیاسی، اقتصادی، ادبی، قرآنی، ورزشی، طنز و ... از دانشگاه شیراز مجوز گرفتهاند و در این بین 150 نشریه فعال است.
دانشگاه شیراز سال گذشته در جشنواره تیتر 11 و امسال هم در جشنواره دانشجویی تیتر 12 موفق به کسب عناوین برتر شده است.
انتهای پیام
واژه شناسی این خبر (نشریات دانشجویی): ▲
نشریات دانشجویی به کلیه نشریاتی که به صورت ادواری، گاهنامه یا تک شماره و نیز نشریات الکترونیکی که با نام ثابت و تاریخ نشر، در زمینههای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی، اقتصادی، هنری، ادبی و ورزشی توسط هر یک از دانشجویان، تشکلها و نهادهای دانشگاهی، استادان و اعضای هیئت علمی یا گروهی از ایشان در دانشگاهها منتشر و در محدوده دانشگاهها توزیع میشوند،گفته میشود.
(واژه نشریات دانشجویی از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)
- نرخ تبادل دلار آمریکا و روپیه هند امروز 0.07 درصد افزایش را تجربه کرد - پنجشنبه 9 فروردین 1403
- تغییرات نرخ تبادلات دلار آمریکا با ارزهای مطرح قاره اروپا - 1403/01/09
- خط روند تغییرات ارزش جهانی دلار آمریکا به سمت سطح مقاومت بالا متمایل شد – پنجشنبه 9 فروردین 1403
- قیمت طلای 18 عیار امروز پنجشنبه 9 فروردین 1403، 0.254 درصد افزایش داشت
- قیمت سکه گرمی امروز پنجشنبه 9 فروردین 1403، 1.429 درصد افزایش داشت