پروژه نافرجام آنتونیونی به فرجام می رسد
به نقل از خبرگزاری برنا1399/12/15کد خبر 1399c6145538
(تصویر شماره 1)
فیلمنامه «از نظر فنی خوشایند» / Technically Sweet زمانی نوشته شد که میکلآنجلو آنتونیونی در اوج فعالیتهایش بود و میخواست آن را بین فیلمهای «مسافر» / The Passenger و «زابریسکی پوینت» / Zabriskie Point فیلمبرداری کند.
(تصویر شماره 2)
فیلمنامه «از نظر فنی خوشایند» / Technically Sweet زمانی نوشته شد که میکلآنجلو آنتونیونی در اوج فعالیتهایش بود و میخواست آن را بین فیلمهای «مسافر» / The Passenger و «زابریسکی پوینت» / Zabriskie Point فیلمبرداری کند.
به گزارش روی خط برنا، این فیلم نامه که داستانش در ساردینیا و جنگل های آمازون روی می دهد، بالاخره قرار است بر پرده نقره ای نقش ببندد. آنتونیونی دست آخر در دهه 1980 بود که قید ساخت «از نظر فنی خوشایند» را زد و آن را به دستیارش جرجیس ریستوم واگذار کرد که او هم پیش از فیلم برداری در جوانی درگذشت؛ اما حالا پسرش آندره ریستوم که فیلم های «سرزمینم» / My Country و «دیگر سوی بهشت» / The Other Side of Paradise را در کارنامه دارد، می خواهد این پروژه سینمایی را کارگردانی کند. البته انریکا آنتونیونی، بیوه کارگردان، هم در تهیه این پروژه سهم خواهد داشت.
آنتونیونی دو سال بین ساخت فیلم های «زابریسکی پوینت» (1970) و «مسافر» (1975) تلاش کرد تا «از نظر فنی خوشایند» را بسازد. داستان درباره ژورنالیستی است که ناگهان دچار بحران وجودی می شود و به واسطه مجموعه ای از اتفاق ها از زندگی ای جدا می شود که سفت وسخت آن را چسبیده بود. ژورنالیست در نهایت عازم سفری به جنگل های آمازون می شود که زندگی اش را معنا می بخشد.
انریکا آنتونیونی در این باره می گوید: «دست کشیدن از این پروژه برای میکل آنجلو دردناک بود. او در ذهن خودش خیلی پیش رفته بود ولی از نظر فنی نتوانست ایده هایش را پیاده کند.» دیدگاه آنتونیونی به خصوص پیرامون رابطه طبیعت و تمدن، در این فیلم بسیار پررنگ است و موضوعی که آندره ریستوم هم روی آن تأکید دارد. احتمالاً به همین خاطر است که تهیه کنندگان فعلی پروژه هم در ادامه راه آنتونیونی می خواهند فیلم برداری را در ساردینیا، ایتالیا و جنگل های آمازون برزیل در سال 2023 انجام دهند.
ریستوم هم که دست نوشته های اصلی آنتونیونی با تفاسیر و حاشیه نویسی های پرشمار درباره شخصیت ها را از انریکا آنتونیونی گرفته است، به «ورایتی» گفته: «فلسفه من در جریان به روزرسانی فیلم نامه با شرایط و روزگار فعلی این بوده است که اگر خود آنتونیونی بود چه فکری می کرد و چه طور پیش می رفت».
مایکل وبر، سیمون گاتونی و لورا بوفونی که با کمپانی ایتالیایی شان «سیمیلار» در تولید این پروژه سینمایی شرکت دارند، در بیانیه ای اعلام کردند: «ما هم با شعار عشق به سینمای هنری و آثار مؤلفان دور هم جمع شدیم؛ و در بین چنین فیلم سازانی، آنتونیونی همیشه در بهشت شخصی ما جا داشته است».
منبع: هنرو تجربه
فیلمنامه «از نظر فنی خوشایند» / Technically Sweet زمانی نوشته شد که میکلآنجلو آنتونیونی در اوج فعالیتهایش بود و میخواست آن را بین فیلمهای «مسافر» / The Passenger و «زابریسکی پوینت» / Zabriskie Point فیلمبرداری کند.
به گزارش روی خط برنا، این فیلم نامه که داستانش در ساردینیا و جنگل های آمازون روی می دهد، بالاخره قرار است بر پرده نقره ای نقش ببندد. آنتونیونی دست آخر در دهه 1980 بود که قید ساخت «از نظر فنی خوشایند» را زد و آن را به دستیارش جرجیس ریستوم واگذار کرد که او هم پیش از فیلم برداری در جوانی درگذشت؛ اما حالا پسرش آندره ریستوم که فیلم های «سرزمینم» / My Country و «دیگر سوی بهشت» / The Other Side of Paradise را در کارنامه دارد، می خواهد این پروژه سینمایی را کارگردانی کند. البته انریکا آنتونیونی، بیوه کارگردان، هم در تهیه این پروژه سهم خواهد داشت.
آنتونیونی دو سال بین ساخت فیلم های «زابریسکی پوینت» (1970) و «مسافر» (1975) تلاش کرد تا «از نظر فنی خوشایند» را بسازد. داستان درباره ژورنالیستی است که ناگهان دچار بحران وجودی می شود و به واسطه مجموعه ای از اتفاق ها از زندگی ای جدا می شود که سفت وسخت آن را چسبیده بود. ژورنالیست در نهایت عازم سفری به جنگل های آمازون می شود که زندگی اش را معنا می بخشد.
انریکا آنتونیونی در این باره می گوید: «دست کشیدن از این پروژه برای میکل آنجلو دردناک بود. او در ذهن خودش خیلی پیش رفته بود ولی از نظر فنی نتوانست ایده هایش را پیاده کند.» دیدگاه آنتونیونی به خصوص پیرامون رابطه طبیعت و تمدن، در این فیلم بسیار پررنگ است و موضوعی که آندره ریستوم هم روی آن تأکید دارد. احتمالاً به همین خاطر است که تهیه کنندگان فعلی پروژه هم در ادامه راه آنتونیونی می خواهند فیلم برداری را در ساردینیا، ایتالیا و جنگل های آمازون برزیل در سال 2023 انجام دهند.
ریستوم هم که دست نوشته های اصلی آنتونیونی با تفاسیر و حاشیه نویسی های پرشمار درباره شخصیت ها را از انریکا آنتونیونی گرفته است، به «ورایتی» گفته: «فلسفه من در جریان به روزرسانی فیلم نامه با شرایط و روزگار فعلی این بوده است که اگر خود آنتونیونی بود چه فکری می کرد و چه طور پیش می رفت».
مایکل وبر، سیمون گاتونی و لورا بوفونی که با کمپانی ایتالیایی شان «سیمیلار» در تولید این پروژه سینمایی شرکت دارند، در بیانیه ای اعلام کردند: «ما هم با شعار عشق به سینمای هنری و آثار مؤلفان دور هم جمع شدیم؛ و در بین چنین فیلم سازانی، آنتونیونی همیشه در بهشت شخصی ما جا داشته است».
منبع: هنرو تجربه