بانک ها اجازه ندارند وجه اولیه خودروهای وارداتی را نگه دارند
به نقل از خبرگزاری ایلنا1401/12/27کد خبر 1401c1298628
به گزارش ایلنا، مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: بانک ها ابتدا بهانه آوردند که فهرست اسامی از سوی وزارت صمت ارسال نشده است، اما بعد از بررسی اثبات شد که فهرست اسامی را دریافت کرده اند و دلیل واقعی برای ممانعت از برداشت وجه وجود ندارد ما هم موضوع را از طریق دستگاه های نظارتی پیگیری کردیم تا مرتفع شود.
وی ادامه داد: با وجود ثبت نام بیش از ۱۲۰ هزار نفر در طرح واردات خودرو، اما در عمل با توجه به اشتباهات افراد و همچنین اشتباهات بانک ها در وکالتی کردن حساب ها، در مجموع برای حدود ۳۴ هزار نفر اولویت ها مشخص و به آنان اعلام شده است.
واژه شناسی این خبر (وزارت صمت):
وزارت صنعت، معدن و تجارت که به صورت سرواژه وزارت صمت نیز خوانده می شود، پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در ۸ تیر ۱۳۹۰ و تصویب شورای نگهبان در ۱۲ تیردر راستای طرح کوچک سازی دولت با ادغام دو وزارتخانهٔ بازرگانی و صنایع و معادن تشکیل گردید.
محمود آقادوستی، کارشناس صنعت طی یادداشتی در روزنامه جهان صنعت نسبت به عملکرد این وزارت خانه چنین بیان داشته است: در حالی که موضوع استیضاح وزیر صمت از زمستان سال گذشته مطرح شده بود جدای از بحث کارآمدی یا ناکارآمدی ایشان لازم است در مورد چالش های مهم این وزارتخانه عریض و تحویل نکاتی بررسی شود و مورد ارزیابی قرار بگیرد.
(برگرفته از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)
۱۵ نکته درباره مزایده ۵۰۰۰ معدن متروکه
1402/1/4
به گزارش ایران اکونومیست،چندی پیش اخباری مبنی بر مزایده و واگذاری ۵۰۰۰ معدن متروکه به شرکت های خصوصی منتشر شد. یکی از فعالیت های اقتصادی که به محیط زیست آسیب شدید و غیرقابل جبرانی وارد می کند، معدن کاوی است که از جمله آثار آن می توان به آلودگی آب های زیرزمینی، جاده سازی ، تخریب مناطق کوهستانی همچنین از بین رفتن تنوع جانوری و پوشش گیاهی و...اشاره کرد. به جهت اهمیت این موضوع به ۱۵ نکته از حسن اکبری - معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست - اشاره می کنیم:بیشتر بخوانید: معدن کاوی و جاده کشی بلای جان حیاتوحش* نکته حائز اهمیت این است که معادن چه در داخل مناطق چهارگانه و چه در خارج آن اگر در فاصله زمانی کوتاه واگذار شوند، شوکی به طبیعت کشور وارد می شود که منجر به تغییرات اساسی در اکوسیستم ها ...