در این مدت ۸۳۲ مورد بازدید نظارتی از مراکز گردشگری، اقامتی و رستوران ها انجام شده است
به نقل از خبرگزاری مهر1402/1/12کد خبر 14021461513
کرمانشاه- سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از بازدید یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری از جاذبه های گردشگری کرمانشاه خبر داد.
داریوش فرمانی در گفتگو با اظهار کرد: از بیستم اسفند سال گذشته تا یازدهم فروردین امسال بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری استان کرمانشاه انجام گرفته است.
وی افزود: طاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی بیشترین آمار بازدید کنندگان را داشتند.
فرمانی بیان کرد: در این مدت ۸۳۲ مورد بازدید نظارتی از مراکز گردشگری، اقامتی و رستوران ها انجام شده است. (تصویر شماره 1)
واژه شناسی این خبر (گردشگری):
گردشگری یا توریسم (به انگلیسی : Tourism ) سفر به قصد لذت بردن یا کسب وکار است؛ همچنین به معنی تیوری و عمل سیاحت گری، تجارت، جذب، اسکان و سرگرمی گردشگران، و تجارت مرتبط به برگزاری تور است. سازمان جهانی گردشگری با توجه به تمامی تعاریف گردشگری که تا قبل از سال ۱۹۹۴ ارایه شده بودند در سال ۱۹۹۵ یک تعریف نهایی منتشر کرد: «مجموعه فعالیت های فرد یا افرادی که به مکانی غیر از مکان عادی زندگی خود مسافرت و حداقل یک شب و حداکثر یک سال در آنجا اقامت می کنند و هدف از مسافرت آنان نیز گذراندن اوقات فراغت است. البته اهدافی نظیر اشتغال و کسب درآمد شامل آن نمی شود.» بر این اساس کسانی که شامل این تعریف می شوند نیز گردشگر نامیده می شوند. گردشگری می تواند داخلی (گردشگر در داخل کشور خود مسافرت می کند) یا خارجی باشد.
تعداد روزافزونی از مقصدها در سراسر جهان برای گردشگری گشوده و در آن سرمایه گذاری می شود. گردشگری از طریق ایجاد شغل و کسب درآمد صادراتی به یک عامل اصلی پیشرفت کشورها و توسعه زیرساختهای آنها تبدیل شده است. طی شش دهه گذشته گردشگری یک توسعه و تنوع پیوسته را تجربه کرده و به یکی از بزرگترین بخش های اقتصادی در جهان تبدیل شده است. گردشگری با وجود شوک های گاه به گاه، تقریباً بدون وقفه به مرور رشد کرده است که نشان دهنده قدرت و انعطاف پذیری این بخش از اقتصاد است. ورود گردشگران بین المللی از ۲۵ میلیون نفر در جهان در سال ۱۹۵۰ به ۲۷۸ میلیون نفر در سال ۱۹۸۰، و ۶۷۴ میلیون نفر در سال ۲۰۰۰ و ۱۲۳۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است. به همین ترتیب، دریافت های گردشگری بین المللی که از طریق مقصدهای جهانی به دست می آید از ۲ میلیارد دلار در سال ۱۹۵۰ به ۱۰۴ میلیارد دلار در سال ۱۹۸۰، و ۴۹۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۰ و ۱۲۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است. به عنوان یک گروه صادراتی در سراسر جهان، جهانگردی پس از مواد شیمیایی و سوخت و بالاتر از محصولات خودرو و مواد غذایی رتبه سوم را دارد. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، جهانگردی بهترین گروه صادراتی است.
(برگرفته از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)
واژه شناسی این خبر (میراث فرهنگی):
میراث فرهنگی به کلیهٔ آثار باقی مانده از گذشتگان گفته می شود که دارای ارزش فرهنگی باشد. این آثار می تواند دربرگیرندهٔ آثار ملموس (مانند بناهای باستانی ) یا آثار ناملموس (مانند آداب و رسوم یک منطقه) باشد که امروزه در حفظ آن برای آیندگان می کوشند.
میراث فرهنگی منحصربه فرد، غیرقابل جایگزینی و در میان نسل ها از ارزش و احترام برخوردار است. چیزهای کوچک تر ازجمله آثار هنری و دیگر شاهکارهای فرهنگی در موزه ها و گالری های هنری گردآوری می شوند در حالی که برخی دیگر هم چون بناهای باستانی در مجموع یک میراث فرهنگی شناخته می شود.
(برگرفته از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)