ایرانسل نخستین سمینار تحول دیجیتال بانک ها را برگزار کرد
به نقل از خبرگزاری برنا1402/3/5کد خبر 14023189015
نخستین سمینار آموزشی تحول دیجیتال در صنعت بانکی، در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد..
در این سمینار دکتر علیرضا ماهیار معاون فناوری اطلاعات و عضو هیأت عامل بانک ملی، مهندس سهیل سیاح عضو هیأت مدیره و معاون شبکه و امنیت شرکت پارس تکنولوژی سداد، مهندس مجید ترکمانی، رئیس اداره کل شبکه و زیر ساخت بانک ملی و جمعی از مدیران ارشد ادارات امور استانی بانک ملی ایران، شرکت داده ورزی سداد و شرکت پارس تکنولوژی سداد و جمعی از مدیران ارشد ایرانسل حضور داشتند..
در این مراسم طرفین به بررسی زیرساخت شبکه ایرانسل در مسیر تحول دیجیتال و آشنایی با روند پشتیبانی از مشترکان سازمانی ایرانسل در این صنعت پیشرو، پرداختند..
ماهیار، عضو هیأت عامل و معاون فناوری اطلاعات بانک ملی، ضمن تقدیر و قدردانی از ایرانسل به عنوان اولین اپراتور پیشرو در تحول دیجیتال صنعت بانکی کشور، از برگزاری اولین سمینار آموزشی تحول دیجیتال در صنعت بانکی ابراز خشنودی کرد و با اشاره به شاخص 160 درصدی ضریب نفوذ تلفن های همراه در کشور گفت: به طور میانگین هر ایرانی دارای حساب بانکی یک تلفن هوشمند دارد این موضوع بدان معناست که هرکاربر شبکه بانکی مجهز به یک بانک هوشمند است..
وی همچنین ادامه داد: امروزه تحول دیجیتال دیگر مراجعه به شعب بانک ها و معطلی را نمی پذیرد، تحول دیجیتال یعنی هرکس بتواند به صورت سلف سرویس خدمات بانک خود را در داخل دستگاه تلفن همراه و یا کیوسک انجام دهد این موضوع در ابتدا نیاز به فرهنگ سازی گسترده و عمیق در داخل مجموعه بانک دارد و در گام بعدی اپراتورها در این زمینه نقش بسیار کلیدی و موثر خواهند داشت..
محسن یوسف پور مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز با تمرکز بر شیوه های جدید کسب و کارهای دیجیتال، به تشریح راهکارهای ایرانسل برای توسعه صنعت بانکداری اشاره کرد و گفت: امروزه، اقتصاد و فضای تعاملات اجتماعی، تحت تأثیر تحولات فناوری و فرصت های ناشی از آن، به شکل بی سابقه ای دستخوش تغییر شده اند..
ایرانسل، در حوزه کسب وکار سازمانی، تبدیل شدن به شریک تجاری منتخب سازمان ها برای توسعه جغرافیایی، نفوذ در بازارها، افزایش اثربخشی کسب وکار و ارائه راهکارهای سازمانی را چشم انداز خود قرار داده و مأموریت خود را به ارمغان آوردن فرصت های فوق، برای افراد و سازمان ها تعریف کرده است تا در کنار زندگی بهتر، بتوانند کارهای بیشتری انجام داده و موثرتر باشند..
ایرانسل با توجه به مأموریت راهبردی خود و به عنوان نخستین ارائه دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، آمادگی کامل و لازم برای ایجاد و برقراری شبکه اختصاصی در سازمان ها و صنایع را دارد و بر این اساس، ایرانسل تسریع در توسعه شبکه 5G در صنایع کشور و ارائه خدمات End to End برای ایجاد تحول دیجیتال در صنایع کشور، به ویژه صنعت بانکداری را در اولویت فعالیت های راهبردی خود قرار داده است..
واژه شناسی این خبر (بانک):
بانک (از فرانسوی : banque ) (به انگلیسی : Bank ) نهادی اقتصادی است که وظیفه هایی چون تجهیز و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری، عملیات مالی، خرید و فروش ارزها ، نقل و انتقال وجوه، وصول مطالبات اسنادی و سود سهام مشتریان، پرداخت بدهی مشتریان، قبول امانات، نگهداری سهام و اوراق بهادار و اشیای قیمتی مشتریان، انجام وظیفهٔ قیمومیت و وصایت برای مشتریان، انجام وکالت خریدها و فروش را بر عهده دارند.
وظایف بانک مرکزی عبارتست از انتشار اسکناس و تنظیم حجم پول در گردش، نگهداری فلزات گرانبها و ارزهای متعلق به دولت ، نگهداری ذخایر قانونی و موجودی نقدی بانک های تجاری، ایجاد امکانات اعتباری برای بانک های تجاری، انجام دادن عملیات تسویه حساب بین بانک ها، صندوقداری و نمایندگی مالی برای عملیات بانکی دولت، اجرای سیاست پولی و کنترل حجم اعتبارات. این بانک مسوولیت کنترل شبکه بانکی و اداره سیاست پولی ثبات را بر عهده دارد. این بانک، بانک های دیگر را در جهت ارایه خدمت و هماهنگی با اقتصاد به فعّالیت وامی دارد.
(برگرفته از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)
واژه شناسی این خبر (ایرانسل):
ایرانسل (به انگلیسی : Irancell ) یک شرکت خدمات ارتباطاتی که در سال ۱۳۸۴ با سرمایه گذاری مشترک گروه ام تی ان آفریقای جنوبی (۴۹٪) و شرکت گسترش الکترونیک ایران (۵۱٪) (متشکل از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ) راه اندازی شد.
ایرانسل در سال مالی ۱۳۹۲ با درآمدی نزدیک به ۴٬۹ هزار میلیارد تومان ، در رتبه ۳۲ از فهرست بزرگ ترین شرکت های ایران قرار گرفت.
(برگرفته از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)
این کارمندها منتظر اخراج باشند؟/ مازاد نیرو در این ادارات
1402/3/9
ایرنا نوشت : وزارت اقتصاد با ارائه گزارشی اعلام کرد که شرکت های دولتی دارای بیشترین تعداد نیروی انسانی عمدتا بانک ها و شرکت های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی هستند.بررسی ها حاکی از این است که 10 شرکت دولتی اصلی و مادرتخصصی دارای بیشترین تعداد نیروی انسانی در سال 1400، حدود 70 درصد نیروی انسانی شاغل در کلیه شرکت های دولتی اصلی و مادرتخصصی (77 شرکت) را تشکیل داده اند. در صدر شرکت های با بیشترین تعداد نیروی انسانی، بانک سپه و بانک ملی قرار دارند، شرکت هایی که قدیمی ترین شرکت های دولتی کشور محسوب می شوند و به ترتیب در سال های 1304 و 1307 تاسیس شده اند. تعداد شعب این بانک ها در سراسر کشور هم قابل توجه است بگونه ای که بانک سپه سه هزار و 800 شعبه و بانک ملی سه هزار و 328 شعبه دارد.بانک کشاورزی و بانک ...
وضعیت صادرات نفت و پتروشیمی از دیدگاه فعالان بخش خصوصی1402/3/9
فعالان بخش خصوصی حوزه انرژی در هفتمین همایشراهکار های افزایش سهم بخش خصوصی در بازار های بین المللی انرژیبه بیان موانع موجود صادرات و میزان فروش و تولید نفت و پتروشیمی و مقایسه آن با سال های گذشته پرداختند و بر افزایش تولید و توسعه و مهار تورم تاکید کردند. به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از میزان، هفتمین همایشراهکار های افزایش سهم بخش خصوصی در بازار های بین المللی انرژیعصر روز جمعه 29 اردیبهشت ماه با حضور انجمن ها و اتحادیه های حوزه نفت و پتروشیمی و جمعی از کنشگران این حوزه در سالن همایش های نمایشگاه بین المللی برگزار شد. وضعیت صادرات نفت و پتروشیمی در سال گذشته ضعیف بوده است در این همایش ابتدا سخنگوی اتحادیه اوپکس وضعیت صادرات نفت و پتروشیمی کشور در سال گذشته را تشریح کرد.سید حمید حسینی با ...