بزرگداشت هفته روابط عمومی و تبلیغات تئاتر برگزار شد/زیباترین بخش یک کار اجرایی در تئاتر روابط عمومی است
به نقل از خبرگزاری ایلنا1402/3/3کد خبر 1402390418
مراسم قدردانی و تجلیل از از فعالان حوزه روابط عمومی تئاتر همزمان با هفته گرامیداشت ارتباطات و روابط عمومی در خانه هنرمندان برگزار شد..
در این مراسم با اجرای علیرضا سعیدی، محمد رحمانان، آرش دادگر، شهرام گیل آبادی، احسان حاجی پور، مونا رحمانی، قربانعلی تنگشیر و محمد عمرآبادی حضور داشتند..
قربانعلی تنگ شیر، مدرس دانشگاه، نایب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ضمن انتقاد از ناآگاه نسبت به جایگاه واقعی روابط عمومی گفت: متاسفانه روابط عمومی در همه جای ایران مظلوم است و در عرصه هنر این بی اهمیتی نسبت به جایگاه ارتباطات کمتر است..
این مدرس دانشگاه در ادامه افزود: متاسفانه در عرصه تئاتر و سینما روابط عمومی به جایگاه درستی دست پیدا نکرده و در حوزه گرافیک و چاپ اقلام تبلیغاتی قدرت دخالت ندارد..
باید مقدمات و زیرساخت هایی ایجاد شود که روابط عمومی به عنوان یک واحد یا کمپانی و شرکت تئاتری در ساختارها تعریف شود..
زیباترین بخش یک کار اجرایی در تئاتر روابط عمومی است محمد رحمانیان نویسنده و کارگردان تئاتر، درباره جایگاه روابط عمومی تئاتر و ویژگی های یک روابط عمومی موفق گفت: زیباترین بخش یک کار اجرایی در تئاتر روابط عمومی است..
روابط عمومی در مراحل مختلف به داد کارگردان می رسد. این کارگردان در ادامه افزود: من از دهه60 تئاتر کار می کنم و خیلی دیر به اهمیت نقش روابط عمومی در تئاتر پی بردم..
اولین بار سال 84 در نمایش «فنز» متوجه شدم که چقدر نسبت به این حوزه آگاهی ندارم و نگار اسکندرفر که تهیه کننده نمایش بود گروهی را به عنوان روابط عمومی و تبلیغات به گروه اجرایی اضافه کرد و ما یاد گرفتیم که در حوزه تبلیغات و رسانه چقدر می توان در جذب مخاطب موفق بود..
رحمانیان اضافه کرد: خانواده تئاتر یک روابط عمومی بزرگ است و وقتی کسی روابط عمومی یک اجرا یا شخص خاصی است درواقع او روابط عمومی مجموعه تئاتر است..
با مسیری که گروه روابط عمومی و تبلیغات نمایش «فنز» به من آموختند در اجراهای خودم برای ارتباط با مخاطب موفق بودم و این را مرهون شما هستیم که در این مسیر به درستی گام برمی دارید و نشان می دهید که یک دست هیچ وقت صدا ندارد..
کانون روابط عمومی ارتباطات راهبردی درون خودش را به درستی تعریف کند شهرام گیل آبادی کارگردان تئاتر و مدرس حوزه ارتباطات، در پاسخ به انتقادات تنگشیر از روابط عمومی سینما و تئاتر گفت: من به عنوان یک فرد پیشکسوت در حوزه ی روابط عمومی و رسانه می خواهم بگویم این بچه های جوانی که می بینید جزو باهوش ترین نیروهای ارتباطی ایران هستند و با کمترین ها کارهای بزرگی انجام می دهند. وی در ادامه افزود: می خواهم خوشحالی خودم را ابراز کنم از اینکه شما همکاران جدی تئاتر هستید و نفس تئاتر به نفس شما بسته است و شما دارید راهگشایی می کنید. اما چه کار می شود که این راهگشایی درصد تاثیرش بالاتر باشد؟.
در کشور ما هنوز بحث این است که فلان اپلیکیشن یا صفحه بسته شود جلوی شبکه های اجتماعی گرفته شود در صورتی که اساسا دنیا از این گذشته و فصل فلسفه ارتباطی است..
کسانی که به این فکر هستند که تئاتر می میرد یادشان باشد روی چیزی دست گذاشتند که اصلا مرگ ندارد اصلا اهمیتی ندارد که محمد رحمانیان کاری روی صحنه داشته باشد یا نداشته باشد الان محمد رحمانیان آنقدر موثر است که حُرم نفس او اجرای تئاتر می کند. امیدوارم این صنف بتواند ارتباطات راهبردی درون خودش را به درستی تعریف کند و کارگردانان به عنوان جدی ترین موضوعی که باید دنبال کنند از صفر تا صد در کنارشان یک روابط عمومی را بپذیرند..
روابط عمومی خود تئاتر است آرش دادگر کارگردان تئاتر نیز ضمن تاکید بر جایگاه مهم روابط عمومی در تئاتر گفت: در دهه 70 به واسطه قرارداد تیپ و حمایت مرکز از آثار نمایشی، روابط عمومی و تبلیغات جایگاه پررنگی نداشت و از دهه 90 بود که همه چیز عوض شد..
این کارگردان در ادامه افزود: از اواخر دهه 80 با حذف قرارداد تیپ و اینکه مقرر شد گروه های اجرایی از گیشه درآمد داشته باشند نقش ارتباطات و تبلیغات در تئاتر پررنگ تر شد..
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که همبستگی خانواده تئاتر بیشتر شود و افزود: کانون روابط عمومی و تبلیغات تئاتر باید فضا و موقعیتی را با کمک همه ایجاد کند تا تضارب آرا و گفت وگو شکل بگیرد و مهارت های لازم برای ارتباط وسیع، همدلی و مشارکت ایجاد شود..
ایمان داشته باشیم که نتیجه گفت وگو برد - برد است..
محمدعمرآبادی مدیر سامانه تیوال نیز ضمن تاکید بر ارتباط تنگاتنگ سامانه های فروش بلیط با مدیران روابط عمومی افزود: یکی از مهمترین ویژگی های فرهنگ و زندگی اجتماعی در دوران معاصر روابط عمومی است که از آن به عنوان هنر هشتم یاد می شود. وی ابراز امیدواری کرد که نشست هایی مستمر با حضور اعضای کانون شکل بگیرد تا از ایده های آن ها بتوان در سامانه فروش و کمک به دیده شدن آثار اجرایی بهره گرفت..
در بخش پایانی مراسم هیئت مدیره کانون روابط عمومی خانه تئاتر با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از فعالان و متخصصان حوزه روابط عمومی تقدیر کرد..
واژه شناسی این خبر (تئاتر):
تئاتر یا نمایش ( به انگلیسی : Theatre ) (به فرانسوی : Théâtre ) یکی از شاخه های هنرهای نمایشی است که داستانی را در برابر تماشاگران نمایش می دهد. به جز نوع معیار گفتار دراماتیک ، تئاتر نوع های دیگری نیز دارد؛ مانند اپرا ، باله ، کابوکی ، موزیکال ، خیمه شب بازی ، پانتومیم ، تئاترخیابانی و تئاترشورایی .
مهد تمدن و پیدایش نمایش یا تیاتر در یونان بوده و بعد از آن روم ایتالیا و در نهایت در سراسر دنیا انتقال پیدا کرد.
(برگرفته از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)
واژه شناسی این خبر (روابط عمومی):
روابط عمومی به علمِ مدیریتِ چرخهٔ اطلاعات ، مابینِ یک فرد یا سازمان ، (اعم از بازرگانی و اقتصادی و دولتی یا سازمان مردم نهاد )، با عموم اطلاق می گردد.
روابط عمومی، به مثابهِ پُلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن.روابط عمومی عبارت است انتقال و تجزیه و تحلیل اطلاعات و نظرات مدیریت موسسه به مخاطبان ان و انتقال تجزیه و تحلیل اطلاعات این گروهها به مدیریت به منظور ایجاد همسویی و هماهنگی در علایق و منافع.
(برگرفته از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)