فرهاد سرخوش مدیر دفتر امور استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن همایشهای دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: طبق مصوبه دولت در حوضه دریاچه ارومیه هیچ گونه ساخت سد جدید به دلیل ایجاد مشکلات زیست محیطی و کم شدن حق آبه دریاچه انجام نخواهد شد.


وی بااشاره به خاکریز موجود در داخل دریاچه که به یک دغدغه اصلی تبدیل شده است، تصریح کرد: طبق تفاهم نامه ای که با وزارت شهرسازی منعقد شده است، آب گذری برروی خاکریز پل ایجاد می شود تا چرخه اکوسیستم را شاهد باشیم.


سرخوش با تاکید بر اینکه از محل اعتبارات دریاچه ارومیه 50 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه تخصیص یافته است، یاد آور شد: نزدیک به یک ماه است که دستگاه حفاری در این خاک ریز مستقر شده تا با پایان عملیات مطالعاتی این آب گذر در این خاکریز ایجاد شود.


مدیر دفتر امور استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: از سال 93 تاکنون چهار میلیارد و 200میلیون تومان اعتبار برای تجهیز ایستگاه های هواشناسی آذربایجان غربی اختصاص یافته است.


وی ادامه داد: طبق نقشه راه احیای دریاچه ارومیه، بیشترین پروژه های سازه ای دریاچه ارومیه در دی ماه سال جاری به بهره برداری می رسند.


خبرنگار: علی غیور