نباید به دلیل تحریم از توسعه صنعت دریایی غفلت کرد
به نقل از پایگاه خبری ایران اکونومیست1399/11/5کد خبر 1399b1753915
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نباید به دلیل وجود تحریم به توسعه صنعت دریایی بیتوجه بمانیم، گفت: با اعتقاد راسخ به تخصص نیروهای داخلی امیدواریم که بتوانیم صنعت دریایی کشور را تقویت کنیم.
(تصویر شماره 1)
(تصویر شماره 2) محمد اسلامی امروز(شنبه) در مراسم امضای 2 قرارداد تامین و تحویل 10 فروند شناور راهنمابر و تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر و دانشگاه علم و صنعت ایران، افزود: در مراسم امروز که امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر با شرکت های داخلی و دانشگاه علم و صنعت است گام های خودباوری برداشته شد.
وی ادامه داد: چنانچه بخواهیم اهداف کلان مقام معظم رهبری را در جهت اقتصاد دریامحور دنبال کنیم باید توسعه منابع انسانی، فناوری و صنعت در دستور کار باشد و هم قلمروی کسب و کار دریایی را توسعه دهیم و تحقق هر چهار مورد، نیازمند ظرفیت سازی است.
وزیر راه و شهرسازی گام نخست ظرفیت سازی در جهت اقتصاد دریامحور را تشکیل دانشکده تخصصی بندری و دریانوردی برشمرد و افزود: امروز یک اقدام مبارکی انجام شده است اما باید دستیابی به فناوری های روز دنیا دنبال شود و این فناوری ها لازم است در دستور کار قرار گیرد چون توسعه صنعت دریایی در آینده زمینه ساز توسعه اقتصادی کشور می شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: تاسیس دانشکده تخصصی دریانوردی و تامین نیروی انسانی متخصص، انجام پژوهش ها و ارایه مقالات مورد نظر از طریق این دانشگاه ها برای کشور زمینه ساز تحولات بنیادین خواهد بود.
اسلامی تصریح کرد: همچنین با ایجاد این دانشکده تمامی مشاغل در حوزه دریا و بندر با استفاده از تجربیات و فناوری های روز دنیا با استفاده از نیروی انسانی متخصص گسترش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه باید حمایت از مشاغل در این حوزه گسترش یابد، ادامه داد: سال گذشته شعار مراسم دویانورردی «ناوگان ایرانی و دریانوردان ایرانی» بود برای رسیدن به این شعار باید حوزه نیروی انسانی را تقویت کنیم.
اسلامی گفت: اعتماد به ظرفیت های داخلی و گسترش دریانوردی باعث گسترش حمل و نقل حوزه دریایی می شود. به همین دلیل باید نقش و سهم خودمان را در تمامی کشور در حوزه دریایی روزافزون کنیم و بتوانیم از آن بهره مند شویم.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: باید در عرصه اقتصاد دریامحور، شکوفا شویم و نباید به دلیل متاثر شدن از تحریم ها به این صنعت بی توجه بمانیم. ظرفیت های داخلی در گذشته در حوزه سامانه دریایی چندان مناسب نبود و به این ظرفیت های موجود توجه چندانی نمی شد، اما در این دو دهه اخیر توانستیم از تولید داخلی و صنعتی کشور در این حوزه استفاده کنیم.
اسلامی توضیح داد: صنعت حمل ونقل دریایی در کشور همواره با بی میلی مواجه بوده و امروز این ظرفیت ها فراهم شده و با اعتقاد راسخ به تخصص نیروهای داخلی امیدواریم صنعت دریایی کشور را بتوانیم تقویت کنیم.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: صنعت کشتیرانی و صنعت نفت کش نسبت به بارورکردن صنعت حمل و نقل دریایی اعتقاد پیدا کرده است که در این بخش صنعت نفت کش پیشروتر و صنعت کشتیرانی کمی آرام تر قدم برداشته است.
ایرنا
(تصویر شماره 2) محمد اسلامی امروز(شنبه) در مراسم امضای 2 قرارداد تامین و تحویل 10 فروند شناور راهنمابر و تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر و دانشگاه علم و صنعت ایران، افزود: در مراسم امروز که امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر با شرکت های داخلی و دانشگاه علم و صنعت است گام های خودباوری برداشته شد.
وی ادامه داد: چنانچه بخواهیم اهداف کلان مقام معظم رهبری را در جهت اقتصاد دریامحور دنبال کنیم باید توسعه منابع انسانی، فناوری و صنعت در دستور کار باشد و هم قلمروی کسب و کار دریایی را توسعه دهیم و تحقق هر چهار مورد، نیازمند ظرفیت سازی است.
وزیر راه و شهرسازی گام نخست ظرفیت سازی در جهت اقتصاد دریامحور را تشکیل دانشکده تخصصی بندری و دریانوردی برشمرد و افزود: امروز یک اقدام مبارکی انجام شده است اما باید دستیابی به فناوری های روز دنیا دنبال شود و این فناوری ها لازم است در دستور کار قرار گیرد چون توسعه صنعت دریایی در آینده زمینه ساز توسعه اقتصادی کشور می شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: تاسیس دانشکده تخصصی دریانوردی و تامین نیروی انسانی متخصص، انجام پژوهش ها و ارایه مقالات مورد نظر از طریق این دانشگاه ها برای کشور زمینه ساز تحولات بنیادین خواهد بود.
اسلامی تصریح کرد: همچنین با ایجاد این دانشکده تمامی مشاغل در حوزه دریا و بندر با استفاده از تجربیات و فناوری های روز دنیا با استفاده از نیروی انسانی متخصص گسترش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه باید حمایت از مشاغل در این حوزه گسترش یابد، ادامه داد: سال گذشته شعار مراسم دویانورردی «ناوگان ایرانی و دریانوردان ایرانی» بود برای رسیدن به این شعار باید حوزه نیروی انسانی را تقویت کنیم.
اسلامی گفت: اعتماد به ظرفیت های داخلی و گسترش دریانوردی باعث گسترش حمل و نقل حوزه دریایی می شود. به همین دلیل باید نقش و سهم خودمان را در تمامی کشور در حوزه دریایی روزافزون کنیم و بتوانیم از آن بهره مند شویم.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: باید در عرصه اقتصاد دریامحور، شکوفا شویم و نباید به دلیل متاثر شدن از تحریم ها به این صنعت بی توجه بمانیم. ظرفیت های داخلی در گذشته در حوزه سامانه دریایی چندان مناسب نبود و به این ظرفیت های موجود توجه چندانی نمی شد، اما در این دو دهه اخیر توانستیم از تولید داخلی و صنعتی کشور در این حوزه استفاده کنیم.
اسلامی توضیح داد: صنعت حمل ونقل دریایی در کشور همواره با بی میلی مواجه بوده و امروز این ظرفیت ها فراهم شده و با اعتقاد راسخ به تخصص نیروهای داخلی امیدواریم صنعت دریایی کشور را بتوانیم تقویت کنیم.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: صنعت کشتیرانی و صنعت نفت کش نسبت به بارورکردن صنعت حمل و نقل دریایی اعتقاد پیدا کرده است که در این بخش صنعت نفت کش پیشروتر و صنعت کشتیرانی کمی آرام تر قدم برداشته است.
ایرنا
اخبار مربوط به (نیروی انسانی) را دنبال کنید:
26 هزار نیروی انسانی اورژانس در ایام نوروز فعالیت کردند
کشاورزان سرمایه های اجتماعی بخش کشاورزی هستند
اقدامات داوطلبانه هلال احمر جهاد خاموش است
واژه شناسی این خبر (نیروی انسانی): ▲
ویلیام تریسی، در واژهنامه منابع انسانی Human Resources (HR)، منابع انسانی را به عنوان «افرادی که کار میکنند و سازمان را به فعالیت میاندازند» تعریف میکند. منبع انسانی یک فرد یا کارمند درون سازمان است.
(واژه نیروی انسانی از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)
- نگاهی به زمین لرزه ها در 4 استان در پنجشنبه 9 فروردین 1403
- نرخ تبادل دلار آمریکا و روپیه هند امروز 0.07 درصد افزایش را تجربه کرد - پنجشنبه 9 فروردین 1403
- تغییرات نرخ تبادلات دلار آمریکا با ارزهای مطرح قاره اروپا - 1403/01/09
- خط روند تغییرات ارزش جهانی دلار آمریکا به سمت سطح مقاومت بالا متمایل شد – پنجشنبه 9 فروردین 1403
- قیمت طلای 18 عیار امروز پنجشنبه 9 فروردین 1403، 0.254 درصد افزایش داشت